Forendors: Průměrná útrata za podcasty je 159 Kč měsíčně

19. 2. 2025

Sdílet

Podcast, ilustrační foto Autor: Neonbrand, Unsplash, podle licence: Public domain

Průměrná měsíční útrata za předplatné podcastů vzrostla na 159 korun, oznámila platforma Forendors. Naprostá většina lidí podporuje jednoho oblíbeného tvůrce.

„Roste průměrná měsíční platba, počet předplácených podcastů i délka předplatného na uživatele. Výrazným rostoucím trendem v roce 2024 byly jednorázové platby za epizodu,“ upozornila Denisa Hrubešová, spoluzakladatelka platformy Forendors. Objem jednorázových plateb za speciální epizody nebo exkluzivní série vzrostl z několika set tisíc na jednotky milionů korun.

Jednoho oblíbeného tvůrce si předplácí 91 % uživatelů, dalších 8 % finančně podporuje dva podcasty a 1 % abonentů má tři a více předplatných. Zatímco v roce 2023 byla průměrná délka trvání předplatného 303 dnů, v roce 2024 stoupl průměr už na 362 dnů, tedy téměř celý rok.

Z dat platformy vyplývá, že se obsah v roce 2024 konzumoval nejvíce v měsících květnu, červnu a srpnu (v roce 2023 to byly květen, říjen a listopad). Hrubešová si to vysvětluje tím, že poslouchání podcastů se stává běžnou součástí volnočasových aktivit včetně dovolených. „To platí nejen pro nové epizody, ale i pro ty, které posluchači nestihli v předchozích týdnech a měsících,“ interpretuje data Hrubešová.

Průměrná délka audiovizuálního obsahu se od roku 2021 postupně měnila a ustálila. Zatímco v roce 2021 měl průměrný podcast na Forendors 60 minut, v roce 2022 už to bylo 36 minut, v roce 2023 pak 41 minut a v minulém roce činila průměrná délka 37 minut. Demografická data naznačují, že jsou podcasty stále mírně oblíbenější u žen (55 %) než u mužů (45 %).

Statistiky podcastů na Forendors

Monetizační platforma Forendors zveřejnila vybrané statistiky za rok 2024

Autor: Forendors
Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).