Společnost Google zesílila obranu proti kampaním s falešnými podobiznami známých osobností. Loni zablokovala přes 700 tisíc podvodných účtů, které takovou inzerci šířily. Počet nahlášených podvodných reklam se meziročně snížil o 90 procent.
Firma vylepšila modely umělé inteligence tak, aby zrychlila detekování podvodných inzertních účtů už během jejich zakládání. V roce 2024 jich Google zablokoval přes 39,2 milionu – podle svého tvrzení převážně ještě předtím, než mohly zveřejnit první reklamu.
Google také oznámil, že v roce 2024 zablokoval nebo odstranil 415 milionů reklam a pozastavil přes pět milionů účtů inzerentů za porušování zásad týkajících se podvodných praktik.
Roku 2024 se přezdívalo supervolební rok, protože byly volby do Evropského parlamentu a zároveň se v několika státech volilo do národních parlamentů. Američané si vybírali prezidenta a zásadní předvolební kampaně probíhaly i v dalších státech. Google podle své statistiky odstranil skoro 11 milionů volebních reklam, které pocházely z neověřených účtů.
Kompletní výroční zpráva o bezpečnosti reklam v síti Google je na firemním blogu.
Česká policie dlouhodobě varuje uživatele, aby byli obezřetní vůči internetovým kampaním, které nabízejí zázračné výnosy nebo „garantované“ investice. Mnoho takových reklam zneužívá fotografie známých osobností a spojuje jejich jména se smyšlenými výroky a názory.
Po kliknutí jsou uživatelé přesměrováni na stránky, kde mají vyplnit kontaktní údaje, především telefonní číslo a e-mailovou adresu. Následně je podvodníci kontaktují a pokusí se je přesvědčit o „snadném a rychlém znásobení jejich vkladu“, ať už ve formě peněz nebo kryptoměny.