Hlavní navigace

Google AdWords

Google spouští v Česku službu AdWords Express

Jednoduchá a automatizovaná alternativa ke Google AdWords cílí na menší lokální firmy a podnikatele. Česko se stalo patnáctou zemí, kde ji Google nabízí.

Martin Vyleťal

13. 3. 2013 12:55
| 2

Google rozšiřuje kampaně v AdWords o lepší podporu mobilních zařízení

V rámci jedné kampaně půjde spravovat různá zobrazení podle kontextu, a také měřit nové způsoby konverze.

Marek Janouš

8. 2. 2013 10:38

Google vzdává snahu proniknout do reklamy televizní

Google spustil Google TV Ads v rámci AdWords v roce 2007. Doufal, že se mu podaří prosadit své způsoby nákupu i měření také do oblasti reklamy v televizi. Jako při jiných svých pokusech o průnik do zavedeného odvětví, i tentokrát však Google narazil, a nyní se rozhodl službu Google TV Ads do několika měsíců uzavřít.

Marek Janouš

6. 9. 2012 9:28
| 1

Google nachystal změnu mobilní reklamy

Google v posledních dnech představil řadu novinek v oblasti mobilní reklamy. Chce ji upravovat podle počasí, odposlechnutých hovorů nebo sledovat míru hluku v pozadí. Bude to revoluce nebo průšvih?

Michal Černý

27. 3. 2012 6:30
| 5

Larry Page: Reklama v Androidech generuje 2,5 miliardy dolarů za rok

Zakladatel a hlavní šéf Googlu Larry Page v komentáři ke kvartálním výsledkům firmy zveřejnil zajímavé údaje o finančních výkonech její mobilní odnože. Přes 190 milionů aktivovaných zařízení s operačním systémem Android podle něj v současnosti generuje roční příjem 2,5 miliardy dolarů. To je dvakrát víc než loni a teoreticky až sedm procent z celkových tržeb Googlu. Peníze pocházejí především z kontextové mobilní reklamy zobrazované při vyhledávání v mobilním prohlížeči i v některých aplikacích…

Petr Kočí

14. 10. 2011 9:58
| 3

Reklama na YouTube pomocí Google AdWords

YouTube navštíví každý měsíc asi tři čtvrtiny českých uživatelů Internetu, jsou zde široké možnosti cílení, zajímavé formáty reklam, inzerovat zde můžete začít téměř okamžitě a ani nemusíte mít miliónové rozpočty. Zní to dobře, že ano? Ale jak to vlastně celé funguje?

Helena Šimková

25. 8. 2011 6:25
| 5

YouTube: nové možnosti pro české inzerenty

Google nabídne českým inzerentům od 15. září 2010 nové možnosti vystavení reklamy na videoportálu YouTube. YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy uvedené v průběhu reality show v prime time, uvádí Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. Kromě domovské stránky YouTube budou moci inzerenti využívat k vystavení své…

Jiří Macich ml.

13. 9. 2010 13:39

Do Google Apps přibudou nové služby, včetně Google Readeru

Google hodlá v dohledné době do balíčku Google Apps zařadit i další své služby, které zatím řadovým uživatelům nabízí samostatně. Google Apps v současnosti obsahuje Gmail a Google Talk, Google Docs, Google Calendar nebo Google Sites. Zájemci mohou těchto služeb díky Google Apps využívat na vlastní doméně. Ještě letos se k nim má přidat webová RSS čtečka Google Reader nebo služba Picasa Web Albums pro publikování fotek. Součástí balíčku Google Apps nově bude i Blogger.com. Ten již sice umožňuje…

Jiří Macich ml.

11. 5. 2010 9:49

Google hlásí návrat velkých inzerentů, s prodejností svého mobilu je spokojen

Čistý zisk internetového kolosu Google za první čtvrtletí roku 2010 činí 1,96 miliardy dolarů. Za stejné období minulého roku Google hlásil čistý zisk ve výši 1,42 miliardy dolarů. V meziročním srovnání stouply také tržby. Za první tři měsíce tohoto roku dělají 6,77 miliardy dolarů. V prvním čtvrtletí minulého roku tržby Googlu činily 5,51 miliardy dolarů. Google opět překonal očekávání analytiků, ovšem už ne tak výrazně, takže po oznámení výsledků přišel propad ceny akcií o pět procent. V…

Jiří Macich ml.

19. 4. 2010 7:00

Banner z aplikace na Facebooku dovedl uživatele k falešnému antiviru

Zneužitelnost internetový reklamních systémů pří šíření malwaru dokladuje případ jednoho banneru z aplikace Farm Town na komunitním serveru Facebook, která údajně eviduje devět milionů uživatelů měsíčně. Reklamní proužek propagující elektronické pohlednice ve skutečnosti uživatele přivedl přes několik přesměrování až na web, kde byl nabídnut zástupce tzv. falešných antivirů. Tvůrci aplikace výskyt závadného banneru potvrdili, ale incident označili za neškodný s tím, že dobrý antivir uživatele…

Jiří Macich ml.

14. 4. 2010 9:56

Uživatelé Google AdWords musí vyčíslit a uhradit DPH

I přes nelibost řady provozovatelů menších webových stránek je faktem, že od 1. ledna 2010 musí být v České republice uživatelé služby Google AdSense zároveň i plátci daně z přidané hodnoty, přestože svým obratem se ještě povinnému plácovství ani zdaleka neblíží. Změny v zákonu o dani z přidané hodnoty se ovšem týkají i podnikatelů, kteří by chtěli sami aktivně inzerovat své služby či produkty v rámci reklamního systému Google AdWords. Tématu se podrobněji věnuje dnešní článek Příjemce reklamní…

Jiří Macich ml.

9. 3. 2010 9:56

Český Google vypsal druhé kolo Google Grants pro neziskové organizace

Česká pobočka vyhledávače Google vypsala druhé kolo programu Google Grants, v jehož rámci nabízí podporu neziskovým organizacím a jejich projektům. Podpora konkrétně přichází v podobě bezplatných reklamních kampaních v systému Google AdWords. Neziskové organizace se mohou hlásit vyplněním online formuláře do 26. března 2010. Komise Googlu pak dne 7. dubna 2010 vyhlásí projekty, které v rámci tohoto programu podpoří. Organizace, které projeví zájem, by neměly zapomínat na jasný popis toho, kde…

Jiří Macich ml.

5. 3. 2010 9:21

Google Grants vůbec poprvé podpoří české neziskové organizace

Google tento týden v České republice rozjel pilotní kolo programu Google Grants pro lokální neziskové organizace působící v oblastech od vědy a technologie až po životní prostředí a umění. Z došlých přihlášek vybere komise Googlu deset organizací, které pak budou moci svou činnost podpořit online kampaní v reklamním systému AdWords, za kterou jim Google nebude nic účtovat. Přestože je Google v Čechách relativně krátce, od začátku naši činnosti jsme projevovali velký zájem o to dostat program…

Jiří Macich ml.

15. 5. 2009 15:03

Google testuje nový interface AdWords

Rychlost, či spíše pomalost inovací Google u svého hlavního zdroje příjmu – Google AdWords měla svůj důvod. Google intenzivně pracoval na kompletním přepracování celého systému pro správu reklamních kampaní Google AdWords. Nový systém bude mnohem modernější, rychlejší a uživatelsky přívětivější. Např. navigace v účtu bude mnohem snazší, kvůli změně ceny za proklik či úpravě reklamního textu se nebude načítat celá nová stránka, budete moci lépe sledovat časové trendy jednotlivých částí kampaní a…

Redakce

22. 4. 2009 7:43
| 3

Google otevřel česká fóra pro webmastery a uživatele AdWords

Pro české uživatele reklamního systému Google AdWords bylo otevřeno nové Fórum pomoci. Rozhodli jsme se vylepšit nápovědu AdWords, a spustili jsme proto novou platformu, která umožňuje uživatelům získat přesné a rychlé odpovědi na dotazy o reklamě na Googlu, píše Zuzana Stieranková na blogu Google ČR. Nové fórum přináší lepší prohledávání i vyšší přehlednost, možnost posílání odpovědí na dotaz přes e-mail i kvalitnější detekci spamu.

Jiří Macich ml.

18. 3. 2009 8:08

Týdenní revize: rezignace šéfa Yahoo a Czech Internet Forum 2008

Český Vodafone přehodnotil blokování internetového obsahu a začal budovat svoji 3G síť. Hrozí nám infoobezita? Falešné SMS seznamky zneužívají důvěry uživatelů, ale z právního hlediska je vše v pořádku. Jerry Yang rezignoval na funkci výkonného ředitele Yahoo. Budou obnovena jednání s Microsoftem? Podle zástupce televize Nova se Internet obejde bez portálů typu Atlasu a Centra. Patrick Zandl se stal šéfredaktorem Lupy.

Redakce

22. 11. 2008 6:25
| 4

Bannerová reklama v Google AdWords

Systém Google AdWords má stále mnoho lidí spojený s textovými reklamami ve vyhledávači Google, případně v partnerských sítích. Již téměř 2 roky ale existuje na českém trhu možnost využívat v Adwords i jiné formy reklamy, mimo jiné také bannery. Obsahová síť českých webů zapojených do programu Google AdSense se stále rozrůstá a možnost bannerové inzerce v AdWords tedy začíná být zajímavá.

Přemysl Žák

20. 11. 2008 6:25
| 6

Do Google AdWords pronikla propagace malwaru

Google musí opět žehlit problém se závadným inzerátem, který pronikl do jeho reklamního systému Google AdWords. Tentokrát textová reklama propagující produkt Antivirus XP 2008 vedla na nastrčené stránky, které na první pohled mohly vypadat jako důvěryhodný web antivirového programu. Ve skutečnosti se ale jejich prostřednictvím šířil falešný antivirus resp. vyděračský adware obtěžující uživatele vyskakovacími okny a vybízející jej ke koupi drahého, ale ve skutečnosti zcela bezcenného antiviru.

Jiří Macich ml.

18. 11. 2008 8:41

Google uvolnil AdWords Editor 6 v češtině

Nedávno vyšla nová verze programu Google AdWords Editor číslo 6.0. Připomínáme, že jde o bezplatný program pro správu reklamních kampaní v PPC systému Google AdWords. Podporovány jsou systémy Windows 2000 nebo novější a Mac OS X 10.4 a vyšší. K novinkám v AdWords Editor 6.0 podpora exportu statistik do formátu CSV a Google slibuje také šikovnější zacházení se zdvojenými klíčovými slovy či nové pokročilé vyhledávání. Došlo i na změny v uživatelském rozhraní a také přibyly nové klávesové zkratky.…

Jiří Macich ml.

10. 6. 2008 15:43

Na uživatele Google AdWords útočí phishing

Terčem phishingu jsou také klienti reklamního systému Google AdWords. V poslední době byla zaznamenána vlna podvodných e-mailů využívajících okoukaný, ale zřejmě stále fungující trik. E-mail se tváří jako informace o chybě při platbě a naléhavě žádá o aktualizaci platebních údajů. Nemůže samozřejmě chybět odkaz směřující na nastrčený web, kde důvěřiví uživatelé zadají citlivé informace v domnění, že aktualizují data u svého uživatelského účtu pro systém Google AdWords.

Jiří Macich ml.

9. 5. 2008 7:33

Letošní anketu Webware 100 ovládl Google

Letošní ročník ankety Webware 100 zná své vítěze. V anketě hledající nejlepší webové aplikace a projekty Web 2.0 mohl hlasovat každý uživatel Internetu. Přijato nakonec bylo 1,9 milionů hlasů. Z nominovaných projektů hlasující vybrali v každé z deseti vyhlašovaných kategorií deset nejlepších projektů. Jak to letos dopadlo a které projekty se umístily v první stovce? Nejvíce ocenění putuje k rukám Applu, Googlu, Microsoftu a Yahoo.

Jiří Macich ml.

23. 4. 2008 1:13

Google v Česku buduje obchodní tým

V rámci české pobočky Googlu vzniká obchodní tým. Pro českou kancelář Googlu od února pracují Jiří Lenk coby Account Manager a Filip Hráček jako Account Strategy Coordinator. Jiří Lenk bude zodpovědný za přímý kontakt a budování vztahů s klienty z řad velkých firem a bude mít na starosti Google AdWords. Filip Hráček bude zakládat a optimalizovat reklamní kampaně pro velké klienty. (Tisková zpráva)

Jiří Macich ml.

15. 2. 2008 15:28

Google Analytics po dvou letech v češtině

Kolikrát jsme vám letos mohli oznámit, že Google lokalizoval některou ze svých služeb do češtiny? Bylo to mockrát. Další v řadě je Google Analytics, služba pro monitoring a analýzu návštěvnosti webových stránek. Česká lokalizace přichází zhruba dva roky po spuštění služby. Česká verze Google Analytics bude součástí Google AdWords. Ve společnosti Google usilujeme o to, abychom i českým inzerentům poskytli nástroj, jenž jim umožní měřit efektivitu jimi vynaložených nástrojů na marketing a oni pak…

Jiří Macich ml.

14. 12. 2007 17:19
| 7

Deset událostí, které měly největší vliv na e-komerci

Organizace Software & Information Industry Association (SIIA) vyhlásila deset událostí, které měly na vývoj e-komerce v poslední dekádě největší vliv. Na prvním místě je příchod Googlu v roce 1998 a následuje dosažení poloviční penetrace broadbandu v USA z roku 2004. Třetí místo obsadilo spuštění online aukční síně eBay v roce 1997. Nepopulární bramborová medaile připadla na internetový obchod Amazon (1997) a první pětku uzavírá reklamní systém Google AdWords (2000).

Jiří Macich ml.

28. 8. 2007 10:53
| 4

Webware 100: výkladní skříň současného Internetu?

Byly vyhlášeny výsledky ankety Webware 100 hledající mezi uživateli ty nejlepší projekty z kategorie Web 2.0. Jaké služby v anketě uspěly? Jak si vedli velcí hráči Google, Yahoo a Microsoft? Došlo na překvapení?

Jiří Macich ml.

27. 6. 2007 6:25

Reklama na Googlu prý vede na nebezpečné stránky

Zdá se, že Google má podobný průšvih, který nedávno potkal konkurenčí Microsoft. Přes reklamu ze systému Google AdWords zobrazující se na jeho stránkách vedle výsledků hledání se uživatelé údajně mohou proklikat na podvodné stránky využívající doposud nezáplatovaný problém v prohlížeči Internet Explorer 7. Google přitom před časem slíbil, že zadávané inzeráty bude pečlivěji kontrolovat. Uživatelé konkurenčních prohlížečů mohou být minimálně v tomto případě v klidu.

Jiří Macich ml.

27. 4. 2007 12:08
| 6

Google hodlá rozšířit své reklamní aktivity i do televize

Google oznámil, že ve spolupráci s provozovatelem americké satelitní televizní sítě Dish hodlá svým klientům nabízet reklamní prostor nejen na webových stránkách, ale také na televizních obrazovkách. Klienti si budou moci do systému sami nahrávat reklamy a nastavit si požadované zacílení. Základní princip tedy bude podobný jako u systému AdWords a internetový gigant tak pokračuje v pokusech o rozšíření portfólia reklamních služeb. Mediálně ostře sledované reklamy v rozhlase či tisku zatím větší…

Jiří Macich ml.

3. 4. 2007 18:10

Češi z Google opět v Praze o reklamě

Čeští zaměstnanci známého vyhledávače Google opět navštívili Prahu, aby seznámili pozvané novináře s novinkami reklamních systémů AdWords a AdSense. Jednou ze zajímavých funkcí je například mobilní reklama, která umožňuje inzerentům cílit reklamu na majitele mobilních telefonů. Je dokonce možné zobrazovat reklamu pouze v síti vybraného telekomunikačního operátora. Tato služba však zatím běží pouze v zahraničí, a tak ji mohou využívat jen čeští inzerneti, kteří mají zákazníky také mimo Českou…

Redakce

16. 2. 2007 18:27
| 7

Chce Google ovládnout internetové obchodování?

Google Checkout ani Google Base asi nepatří mezi nejznámější služby tohoto internetového obra. Přitom právě do oblasti platebních systémů a internetového prodeje Google v poslední době masivně investuje a snaží se za každou cenu prosadit své produkty. Co jej k tomu motivuje a jaké má výsledky?

David Antoš

8. 2. 2007 6:30

Klikni.cz z rodiny iDnes spolupracuje s vyhledávačem Google

Portál Klikni.cz patřící do rodiny zpravodajských serverů iDnes mediální skupiny MAFRA nyní pro vyhledávání využívá služeb vyhledávače Google. Nemohli jsme najít lepšího a unikátnějšího partnera, než je Google. Vyhledávání není naším posledním společným projektem, uvedl poněkud tajemně ředitel iDnes Jaroslav Kábele. Na Klikni.cz se také bude zobrazovat kontextová reklama Google AdSense, od čehož si iDnes slibuje rozšíření příjmového potenciálu.

Jiří Macich ml.

11. 1. 2007 11:03