Společnost Google dnes oznámila oficiální uvedení služby AdWords Express na tuzemský trh. Česko se tak stalo patnáctou zemí na světě, kde je služba dostupná. Google spustil AdWords Express v roce 2011 jako jednoduchou, automatizovanou alternativu ke Google AdWords pro správu PPC kampaní. AdWords Express je určena hlavně pro malé lokální firmy a podnikatele.
Na rozdíl od Google AdWords služba sama nastaví vyhledávací dotazy (tzv. klíčová slova), na které se reklama zobrazuje. Inzerent si pouze vytváří vlastní reklamní text. AdWords Express automaticky nastaví zásah reklamy lokálně podle geografické polohy inzerenta. Ten získá oproti Google AdWords omezenější výstupy, co se týče statistik. AdWords Express sleduje pouze počet kliknutí a zobrazení.
Google popisuje službu AdWords Express následovně:
Pomocí AdWords Express můžete na Googlu inzerovat své webové stránky nebo stránku Google+. Napíšete vlastní reklamu. Pokud bude někdo vyhledávat pomocí výrazů souvisejících s vaší firmou, může se tato reklama zobrazit u výsledků vyhledávání jako sponzorovaný odkaz.
Chcete-li službu AdWords Express začít využívat, nastavte měsíční rozpočet. My vám na základě kategorie obchodní činnosti, již jste zvolili, nabídneme seznam vyhledávacích dotazů, které budou reklamu spouštět, a potenciální související weby, na nichž se může reklama zobrazit. Vyhledávací dotazy budeme průběžně udržovat a aktualizovat. Není nutná průběžná správa, platíte pouze za kliknutí, která reklama skutečně zaznamená.
Ze studie s názvem České firmy na internetové vlně (PDF, 1,7 MB), v jejímž rámci oslovila společnost Millward Brown na 800 tuzemských firem vyplývá, že problémem reklamy ve vyhledávání může být její samotné nastavení, jelikož ho za snadné považuje jenom 20 procent dotazovaných firem.
Zdroj: tisková zpráva a studie České firmy na internetové vlně (PDF, 1,7 MB)