Hlavní navigace

YouTube: nové možnosti pro české inzerenty

Jiří Macich ml.

Google nabídne českým inzerentům od 15. září 2010 nové možnosti vystavení reklamy na videoportálu YouTube. YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy uvedené v průběhu reality show v prime time, uvádí Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. Kromě domovské stránky YouTube budou moci inzerenti využívat k vystavení své…

Google nabídne českým inzerentům od 15. září 2010 nové možnosti vystavení reklamy na videoportálu YouTube. YouTube měl v Česku vysokou odezvu již na stávající reklamní formáty, teď naši inzerenti mohou využít i tak exkluzivní plochu, jakou je domovská stránka YouTube, jejíž denní zásah je srovnatelný se zásahem reklamy uvedené v průběhu reality show v prime time, uvádí Daniel Nohel, obchodní manažer českého Googlu. Kromě domovské stránky YouTube budou moci inzerenti využívat k vystavení své reklamy i stránku s výsledky vyhledávání.

CIF17_Williams1

Celé portfolio reklamních formátů bude v nabídce přes nový rezervační systém za předem stanovené ceny – přes síť agentur nebo přímo přes Google. Inzerenti budou moci nadále využívat aukční systém přes Google AdWords, ovšem pouze na sedm reklamních formátů. Objednávky reklamy přes rezervační systém získají přednost před reklamou z aukčního systému. Na hlavní (domovské) stránce YouTube se za vystavení reklamy budou platit denní poplatky, cena reklamy u stránek s výsledky vyhledávání je stanovená za imprese.

Inzerenti mohou v rámci nového rezervačního systému cílit různými způsoby, buď podle kategorií (kategorií vyhledávání i témat videí), nebo podle jejich chování či zájmů. Pro ty, pro něž je důležitá demografie, YouTube nabídne i doplňující demografické cílení dle věku a pohlaví, popisuje Google možnosti ve zprávě pro média. Více viz http://www.go­ogleblog.cz/y­outube, kde jsou i ukázky jednotlivých reklamních formátů.

Našli jste v článku chybu?