Hlavní navigace

Google se omlouvá. Reklamy u kontroverzního obsahu mají mizet rychleji

Sdílet

Jan Beránek 21. 3. 2017

Když se minulý týden objevila zpráva, že britská vláda stahuje reklamu na YouTube, byl to pro Google nemilý skandál. Britové v tom totiž nebyli sami. Podle The Times se u extremistických videí zobrazovala také reklama BBC, Transport for London či firem jako L'Oreal, Honda nebo Sainsbury's.

Netrvalo dlouho a evropský šéf Googlu Matt Brittin se podle agentury Reuters omluvil za to, že společnost na portálu YouTube umožnila propojit reklamy s kontroverzními videi s homofobní a antisemitskou tematikou. 

„Rád bych se omluvil našim partnerům a zadavatelům reklamy, kterých se mohlo dotknout, že jejich inzerce se objevila u kontroverzního obsahu,“ tvrdí manažer. 

Vyhledávač prý pracuje na lepším rozpoznávání nenávistné tematiky a na rychlejším odstraňování závadného obsahu ze svých serverů. V této souvislosti připomněl, že proces není snadný, neboť na YouTube uživatelé každou minutu nahrají videa o délce 400 hodin.

Británie je pro Google navíc druhým největším trhem. Hned po domovských Spojených státech. Jen loni z britských ostrovů přiteklo za inzerci přes Atlantik 7,8 miliardy dolarů. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.