Hlavní navigace

HbbTV přináší šestkrát více reklamního prostoru a dvojnásobek diváků

Jan Brychta

Technologie HbbTV, která funguje jako přidaná internetová vrstva, otevřela mimo jiné cestu programatickému nákupu reklamy v hybridním prostředí. Tento způsob nabízel v prvním kvartále loňského roku na českém trhu měsíčně třináct milionů dostupných impresí pro videoreklamu v HbbTV aplikacích zapojených televizních stanic. 


Autor: Karel Choc

Ne každá chytrá televize je vybavena nebo využívá HbbTV.

O rok později to už byl více než šestinásobek, tedy něco přes 85 milionů dostupných impresí za měsíc. U tohoto navýšení hrálo roli několik faktorů. Podle analytiků z technologické společnosti byl tím prvním postupný růst diváků vybavených televizí s „červeným tlačítkem“ a připojením k internetu, což je předpokladem pro zprovoznění hybridní aplikace. 

Až dva miliony diváků pro HbbTV reklamu

Na začátku loňského roku přesahoval počet takto vybavených televizorů jeden milion, o rok později překonali čeští diváci číslo 1,9 milionu. Rozšířil se i počet televizních kanálů, na nichž je videoreklama v HbbTV prostředí, včetně slovenských kanálů. Počet diváků, které lze oslovit hybridní reklamou, tak podle odhadu zástupců R2B2 překonal dva miliony. 

Robert Mitka odhaduje obchodní potenciál HbbTV v ČR v roce 2020 na miliardu korun ročně. Při panelové diskusi na závěr konference se strhla debata, odkud se ta miliarda vezme. Daniel Grunt z FTV Prima soudí, že převážně ne z internetu, kde „tolik peněz není“. Odhaduje, že možnosti HbbTV ukousnou především z „letákového byznysu“, ve kterém jsou „desítky miliard korun“.
Autor: Robert Mitka, České radiokomunikace

Robert Mitka odhadl v roce 2015 obchodní potenciál HbbTV v ČR v roce 2020 na miliardu korun ročně. 

Od standardní spotové reklamy odlišuje HbbTV hlavně možnost cílení, kterou dále zlepšuje programatický nákup. Ačkoliv televize znají u svých pořadů sociodemografii diváků, reklama je vždy zobrazována napříč všemi. HbbTV poskytuje možnost zobrazení reklamy regionálně, a to až na úroveň PSČ. 

Největší počet impresí programatickou cestou v prvním čtvrtletí tohoto roku nabídly regiony Praha, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj, které dohromady tvořily více než třetinu dostupného reklamního prostoru. Na Slovensku to byly Bratislavský, Žilinský a Prešovský kraj, které tvořily dokonce více než polovinu všech dostupných impresí. 

Našli jste v článku chybu?