
Televizní skupina Prima nabídla zdarma svůj mediální prostor krajům a okresům, které mohou prostřednictvím hybridního vysílání HbbTV informovat své občany o aktuálním dění. Veškeré formáty lze geolokačně cílit nejen na úroveň celé ČR, ale i konkrétních krajů, okresů a měst.
Divákům se při sledování oblíbeného pořadu objeví na obrazovce infografika a po stisknutí tlačítka na dálkovém ovládání se spustí aplikace s dalšími informacemi.
Dosud tuto možnost využilo 22 okresů a krizová sdělení se zobrazila necelým třem milionům diváků. Do HbbTV aplikace s rozšířenou informací se prokliklo více než 66 000 diváků.
„Častým komunikačním kanálem pro občany bývají webové stránky obce či úřadu, ale ne každý občan tyto novinky aktivně sleduje. Rozhodli jsme se proto okresním městům a krajským ůřadům nabídnout prostor na televizní obrazovce s využitím technologie HbbTV, která umí využívat geolokačního cílení. Výhodou tohoto sdělení je, že divák informaci vidí, aniž by cokoli vyhledával. To, že je o dané informace velký zájem, ukazují výsledky míry prokliku – CTR,“ říká Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje společnosti Media Club.
Zpravidla se jedná o kontakty na tísňové linky pro občany města, nábor dobrovolníků pro pomoc seniorům, pro péči o ohrožené skupiny apod. Nejvyšší míry prokliku dosáhlo město Cheb, a to průměrně 21 %, nejvyšší hodnota proklikovosti byla u informací zobrazovaných na stanici Prima MAX – 25,8 %.
Data pocházejí z reklamního systému Hybrid ADs, průběžná čísla zahrnují období od 25. března do 14. dubna.