Hlavní navigace

Isobar představil reklamní systém umožňující publikaci aktuálních informací v televizi

21. 11. 2018

Sdílet

Reklamní systém NEBE Autor: Isobar

Pražská kreativní agentura Isobar, dříve známá jako Bistro Agency, připravila ve spolupráci se sázkovou kanceláří Sazka a televizní skupinou Nova reklamní systém NEBE, který umožňuje zobrazovat v televizních reklamách informace „ne starší než pět minut“. 

Nástroj pro zobrazování dynamické reklamy poptávala Sazka pro propagaci své online služby Sazkabet. První nasazení si systém odbyl na sportovním kanále Nova Sport.

Celý název systému zní Never Ending Brand Execution a v praxi umožnil odvysílat o přestávkách mezi sportovními utkáními reklamu s aktuálními kurzy sázkové kanceláře, které se automaticky mění v průběhu času. V blízké budoucnosti by mělo být možné nástroj využít i na ostatních televizních stanicích v Česku.

Systém NEBE funguje jako mezivrstva mezi zdrojovým feedem s daty klienta a finálním výstupem pro televizního diváka nebo uživatele v digitálním prostředí. Zpracovává data v reálném čase podle potřeby daného kanálu a dokáže je obohatit o další metainformace. 

V praxi to funguje tak, že z feedu přijdou data v cizím jazyce například o fotbalovém zápase. My automaticky dodáme překlady, vybereme zajímavé kurzy, dosadíme zajímavosti a případnou prioritu každému zápasu a sestavíme finální export, tedy upravený a vylepšený feed. S tímto výstupem lze následně pracovat jakýmkoliv způsobem, vytvořit z něj XML, JSON, CSV nebo jakýkoliv jiný formát, který koncový systém vyžaduje, popsal technický ředitel Isobaru František Procházka.

Televize automaticky získané informace dosadí do předem připravené kreativy, vygeneruje finální verzi televizní reklamy a odvysílá ji. Reklama na sázkovou kancelář s aktuálními kurzy tak běží během zápasu několikrát, vždy s informacemi, které nejsou starší než pět minut.

Díky využití cloudových řešení, jako je Amazon Web Services nebo Digital Ocean, je celé řešení dále škálovatelné a dokáže pokrýt i občasné výkyvy v náročnosti na množství zpracovaných dat. S distribucí generovaného obsahu pomáhá Isobaru tuzemský nástroj společnosti CDN77.com.

Přes tento systém lze vytvářet kromě dynamických televizních reklam i dynamické bannery včetně bannerů a videí na sociálních sítích. Online reklamy dokážeme obohatit o nejaktuálnější data, která má inzerent nebo jeho agentura k dispozici, a přidáme jim tak úplně novou komunikační hodnotu, popsal možnosti systému ředitel Isobaru Tomáš Kleňha.

Dynamická televizní reklama zásadně snižuje náklady na přípravu variací reklam, umožňuje měnit sdělení v reálném čase a tím udělat reklamu pro diváky zajímavější. Jsme rádi, že jsme mohli být součástí takto významné změny celého mediálního oboru v Česku, shrnul možnosti technologické novinky obchodní ředitel skupiny Nova Jan Vlček.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).