Ono by hlavně bylo daleko logičtější tohle řešit na úrovni prohlížeče a v pár definovaných úrovních (povolit vše, povolit analytiku, zakázat vše), a ne šílené cookie lišty nabízející nastavení sledování pro 30 kritérií, a v každém 40+ partnerů, tak si říká jestli vůbec někdy někdo tohle zkoušel proklikat.
Nastavovat to na úrovni prohlížeče by samozřejmě dávalo smysl. Současný stav je totiž do velké míry dílem reklamní lobby. Kdybychom si totiž nastavili v prohlížeči jednu politiku pro všechny weby, tak by ztratili příležitosti zas o znova nás manipulovat do souhlasu. Navíc prohlížeč by nemusel být motivovaný na tom, abychom souhlas udělili, takže ten formulář by ani nemusel mít typické dark patterns.
možnost zakázat "partnery" prohlížeči na dobro, aby to weby musely respektovat, by nebyla vůbec špatná. Případně si vybrat tolerované/netolerované.
Mor dnešní doby je, že většina pohybu po internetu končí u Mety a Alphabetu, ať už člověk chce nebo ne. A zrovna ten "Facebook" je kontroverzními aktivitami s daty vyloženě proslulý..
Ono se o tom před lety dokonce uvažovalo. A v Česku jsou lišty povinné až od roku 2022, do té doby jsme měli unikátní implementaci evropské směrnice a hodně benevolentní výklad ÚOOÚ (viz. https://www.lupa.cz/clanky/od-1-ledna-se-zmeni-pravidla-pro-cookies-pripravte-si-listy-radi-pravnicka/).
Mně je celkem jedno, že mě tyhle firmy sledují. Automaticky počítám s tím, že to udělají, i když se tomu budu bránit sebevíc. Reálně ze mě nic moc nemají, protože stačí jen ten výsledek jejich práce odstranit z dosahu mých očí. Čili stačí nějaký účinný blokátor reklam.
Reklamy jsou důvod, proč jsem některé produkty/služby/whatever přestal využívat. Na poštovní schránce je adblock v podobě štítku typu "neházejte sem reklamy". Občas něco projde, ale popelnice je hned vedle, takže OK (teď před volbami se to docela plnilo). V prohlížeči mám také něco podobného. Televizi jsem zrušil téměř úplně, protože tam jsou reklamy v podstatě majoritním obsahem (existují světlé výjimky, ale funguje to tak, že tvheadend to nahrává a já si to pak přeskakuju ručně - nekoukám se na ty věci v době, kdy se to vysílá, ale v době, kdy já chci). Do kina nechodím vůbec, protože platit za reklamy je asi největší bizár, který v téhle věci lze aplikovat.
uBlock, Cookie Autodelete (pozor, Cookie Auto Delete je nějaký podvod, nebo to minimálně moc nefunguje) a těch pár co přežijí Idontcareaboutcookies. Samořejmě dobrý browser který smaže cookes při každém restartu, znemožní tracking atd. V kombinaci s VPN reklamní byznis nemá šanci. A portable prohlížeč v Dropboxu, takže to nemusím instalovat pokaždé znovu.