ad ochranná lhůta: dá se minimálně zkrátit. Například v Brně je to u SMS jízdenky pouhých 30 vteřin, což už krásně stačí na to, aby si ji člověk koupil až ve chvíli, kdy vidí přijíždět trolejbus apod..
Navíc co mi, jako potenciálnímu černému pasažérovi brání si tu jízdenku koupit až když spatřím revizora, a pak dvě minuty "hledat" mobil, nebo simulovat "ten krám zatracenej se zase vypnul", atd.
IMHO by mělo být prioritou DP, aby si lidi mohli snadno a bez překážek koupit jízdenku, což se v případě že je pak časově omezená, tím 2-minutovým limitem docela komplikuje. A naopak by nemělo být prioritou DP omezovat všechny slušné cestující jen proto, aby se absolutně za žádných okolností nestalo, že někdo pojede načerno.
To navazování je dočasné (snad to nebude trvat 1 Furt) do doby, než bude v aplikaci PID Lítačka informace o zakoupeném kupónu... Pochopil jsem to tak, že pro revizora nebo řidiče by bylo nad jejich schopnosti zkontrolovat platnost jízdenky, pokud by jeden její kus byl na Lítačce (InKartě, platební kartě) a druhý v aplikaci v mobilu...
Bohužel v tomto stavu je to pro lidi, kteří mají kupón pro Prahu a občas potřebují jet mimo, nebo naopak pro lidi, co se pohybují mimo Prahu a mají na to kupón a občas potřebují dojet až do Prahy, naprosto nepoužitelné.
Ad 1) Hodnocení aplikací v Google Play píšou uživatelé, není to nic závazného a nemusí být pravdivé. Navíc jste asi myslel nějaký konkrétní komentář, na to existují odkazy.
Navíc vy jste to napsal tak, že nelze jednotlivé jízdenky z aplikace kombinovat obecně s jakýmkoli předplatným, což ale není pravda. Možná to nejde kombinovat s dlouhodobými jízdenkami zakoupenými na platební kartu nebo na InKartu? Zároveň tedy je chyba i v té oficiální odpovědi, protože podle tarifu musí mít cestující při odjezdu ze zastávky platnou jízdenku na cestu do následující zastávky. Není neobvyklé, že si cestující další jízdenku označuje až za jízdy.
To jsem zvědav, jak bude ten revizor dokazovat, že jsem na té zastávce nenastoupil. Podle mne by to reálně šlo uplatnit jedině v případě, kdy by autobus/vlak projížděl to pásmo, na které mám jako na poslední kupon.
Nechápu to, kupování jednorázových jízdenek z mobilu je užitečná funkce, která pokrývá určité (i když ne moc časté) druhy cest, které do teď šlo řešit jenom předzásobením se jízdenkami, když je zrovna někde měli. V té mobilní aplikaci to jde udělat rozumně a pohodlně, a oni to zabijí takovýmihle nesmyslnými ustanoveními v tarifu, jako aktivaci jízdenky až po dvou minutách nebo formální zákaz navazování.
A když je kus na Litacce a kus na papíře tak to v jejich schopnostech je? Pokud vím tak problém byl na cestě ven kdy pokud by chtěl cestující uplatnit časový a pásmový posuv jednorázové jízdenky v kombinaci s kupónem a to se má řešit právě až s uložením kuponu v aplikaci. Při cestě dovnitř tam problém nevidím a nevím kde je toto konkrétně zakázáno. Jinak dvouminutová ochranná lhůta je stejný mechanismus jako u sms jízdenky, to se momentálně taky asi moc lépe vymyslet nedá.
Ano, pokud cestuji ze zastávky, na kterou platí můj předplacený kupón, mohu si během cesty označit papírovou jízdenku, abych se dostal tam, kam už kupónem zaplaceno nemám. Jízdenku z aplikace si však v takovém případě koupit nemohu. Resp. mohu, ale revizor ji neuzná.
Připomínek k této nelogické pitomosti je v Goggle Play více, nikoliv jen jedna konkrétní.
Je to uvedené speciálně v SPP, že v případě jízdenek z mobilní aplikace nelze navazovat na kupony: „Jízdenka se v MA [mobilní aplikace] zadává vždy na celou zamýšlenou cestu, není dovolena kombinace s kupóny a nedochází tedy k posunu časové a pásmové platnosti.“ Takže se prostě musíte tvářit, že jste v hraniční stanici vystoupil a znovu nastoupil. Je to podobný nesmysl jako s navazováním na kupony při cestě z Prahy ven – v různých kombinacích případů to funguje, ale ve vlaku, když budete mít kupon jen na druhé pásmo a výjimečně pojdete do třetího, musíte v poslední stanici 2. pásma vyběhnout z vlaku a označit si jízdenku na nástupišti. S tou mobilní aplikací je to „vystoupil nastoupil“ aspoň jednodušší.
"PID Lítačka má k dispozici také mobilní aplikaci, ve které lze rovněž nakupovat. ". To sice ano, ale jízdenky nelze kombinovat s předplatným. Pokud tedy máte kupón pro Prahu a chcete jet mimořádně někam na vesnici, máte smolíka, musíte si koupit jízdenku i na to, co už máte zaplaceno na kupónu, nebo si postaru koupit jízdenku u řidiče. Takže je to vhodné (snad jen zatím) jen pro ty, co jezdí výhradně na jednotlivé jízdenky.
1) si zkuste přečíst hodnocení aplikace v Google Play
2) oficiální odpověď:
Momentálně jízdenky z aplikace nelze dle tarifu skládat s jiným druhem jízdného (cestující se musí v momentě nástupu do prostředku prokázat jízdným platným na celou cestu) - snažíme se vyjednat lepší řešení, každopádně toto bude vyřešeno v momentě, kdy v aplikaci budou informace o zakoupených kupónech a dokoupená jízdenka se sama dopočítá.
S pozdravem,
Ing. J.V.
Operátor ICT, a.s.
Vedoucí oddělení vývoje a inovací
P.S.: jméno v odpovědi je pochopitelně celé.