Lime vi, kdo naposledy vyuzil kolobezku. Tedy ohledne prestupku to je o kooperaci napriklad s mestskou policii. MP zaznamena prestupek, posle na Lime a ta zaplati a v ramci podminek uziti pak vymaha na tom, kdo v danou dobu mel pujceno - bez registrace a souhlasu si zarizeni nepujcite. Pro rozpor s uzivatelem pri parkovani mohou mit fotografii od uzivatele pri zamceni. Podobne to maji pujcovny kol. Kde je problem? Je to jen o vymahani...
je to o lidech, pokud někdo, kdo si koloběžku půjčil je de**l a nechá ji, tam kde mu upadne, je to jeho chyba. Souhlasím ale s tím, že asi není možné dohledat, zda uživatel zaparkoval koloběžku s právně nebo ne. Otázkou je, co vše se zaznamenává, každá změna polohy dle GPS, datum a čas kdy se používá, kdo používal. Na druhou stranu i s těmito informacemi je těžké řešit špatné umístění. Za mě je to hlavně o lidech, kteří jsou nevychovaní a dělají si co chtějí. Normálně vychovaný a rozumný člověk, odloží kolo / koloběžku, tak aby nikomu nepřekážela nebo na určené místo (stejně tak, pokud bude mít potřebu WC, nestáhne na chodníku kalhoty a nevykoná potřebu, ale bude hledat WC). Pokud by měly podobné služby vychované uživatele, tak by mi nevadily. Na druhou stranu si myslím, že represe ať už ze strany provozovatele nebo někoho jiného moc nepomohou - přeci jen z historického hlediska represe nikdy nic nevyřešili. Musí chtít lidi sami, pak to bude fungovat :-)
Chtit taky nestaci ;-)
Kdyz udela mesto dobre podminky pro cyklistiku, tak bude cyklistika dobre fungovat. Stejne jako v jinych mestech, ktera nebyla prebudovana primarne na automobilovou dopravu. Co si budeme povidat, jezdit po praze na kole, kolobezce, nebo cemkoliv jinem alternativnim, to zadny med neni. Kolizni situace tak vznikaji celkem prirozene. A kdyz se k tomu pribali hysterie nekterych konzerv, ktere zadne zmeny nechteji, tak to najednou vypada, jako by prazska doprava byla celkem v poradku, jenom kdyby ji ta kola nekazila :-D