Hlavní navigace

Meta (Facebook) musí prodat Giphy, rozhodl rok a půl po prodeji britský regulátor

Sdílet

David Slížek 30. 11. 2021

Akvizice služby Giphy Facebookem snižuje hospodářskou soutěž mezi sociálními platformami a Facebook by tímto nákupem omezil počet možných konkurentů na poli digitální reklamy. Společnost Meta (nové jméno firmy provozující Facebook) proto musí Giphy znovu prodat, rozhodl britský regulační úřad Competition and Markets Authority (CMA).

Facebook koupil Giphy v květnu 2020 a službu, která se zabývá výrobou a distribucí nálepek a GIFů pro sociální média, integroval do svých služeb. Giphy nicméně stále zůstala samostatnou firmou.

Podle CMA mohl Facebook akvizicí posílit svou pozici na trhu zejména tím, že by mohl ostatním sociálním platformám zamezit přístup ke knihovnám Giphy, a tím, že by za přístup k jejím GIFům mohl od konkurence požadovat více údajů o uživatelích.

CMA také říká, že se Facebook akvizicí zbavil možného konkurenta na poli digitální reklamy. Před obchodem podle úřadu Giphy spustila inovativní reklamní formáty, které firmám umožňovaly propagaci prostřednictvím obrázků a GIFů. Tato služba měla podle CMA potenciál soutěžit s reklamními službami Facebooku. Ten ji po akvizici zrušil.

Meta se ještě může proti verdiktu odvolat.

Našli jste v článku chybu?