Hlavní navigace

Miton investoval 2 miliony dolarů do polského startupu Displate

Karel Wolf

Česká internetová společnost a investiční skupina Miton spolu s venture kapitálovým fondem Credo Ventures investují do polského startupu Displate.

Celková investice v tomto kole byla 3 miliony dolarů, přičemž Miton se na ní podílel větší částkou. Credo na druhé straně investovalo do firmy dva miliony dolarů již v prvním investičním kole, které proběhlo loni, a drží tak větší celkový podíl.

Displate se zaměřuje na oblast home decor, konkrétně výrobu kovových „plakátů“ (tzv. displatů) a provoz navázaného internetového tržiště, které přímo propojuje jednotlivé umělce a zákazníky. Své výtvory na něm momentálně nabízí 7200 nezávislých umělců z 86 zemí, celkově je v nabídce asi 135 000 designů. Miton se pravděpodobně pokusí startup nějakým způsobem provázat s nákupní galerií Biano, která je obdobně tematicky zaměřená, ta se nalézá v jeho portfoliu již od roku 2015.

Displate, který operuje globálně, chce letos utržit 20 mil. dolarů. Největší podíl na jeho tržbách mají zákazníci z USA.

O budoucnosti Mitonu jsme mluvili v srpnu s Václavem Štruplem, jedním ze společníků. Rozhovor si můžete poslechnout jako podcast:

Nebo si ho pusťte jako videorozhovor:

Našli jste v článku chybu?