Čínská sdílená kola ofo, která do Prahy vstoupila v polovině října a která se odemykají pomocí mobilu a zámku s čipem (náš text), se celkem chytla. Společnost uvádí, že se na Praze 7, kde jsou žlutá kola prozatím k dispozici, během úvodního měsíce eviduje tisíce jízd.
Ofo každopádně pilotní provoz nabízí zdarma, a je tedy otázkou, jak se čísla usadí při přechodu na ostrý placený provoz.
Lidé si kola nejčastěji vypůjčují mezi osmou a desátou ráno, kdy jezdí do práce a do školy. Další špička je pak kolem deváté večer. Nejvíce jízd probíhá z Letenského náměstí.
Ofo službu prezentuje především pro dopravu na takzvanou poslední míli, kdy si zákazníci kolo půjčí po výstupu z metra či tramvaje na poslední úsek dopravy. Firma každopádně nyní uvádí, že si zákazníci v Praze přejí kolo využívat na celou cestu. To by mělo vyřešit pokrytí dalších částí Prahy. Číňané už o rozšíření jednají s magistrátem a městskými částmi.
V Holešovicích a na Letné je aktuálně k dispozici 300 kol. Ofo by ideálně v budoucnu do Prahy dostalo také elektrokola.