Nové podmínky používání komunikační služby Zoom, které platí od 7. srpna, vyvolaly u některých uživatelů otázky, zda se Zoom nesnaží zajistit práva na všeobecné používání obsahu svých uživatelů. Tedy i například obsahu jejich videohovorů či chatů.
Kontroverzi vzbudil zejména odstavec 10.4, který práva k uživatelskému obsahu upravuje. Uživatel podle něj službě dává trvalou, celosvětovou, nevýhradí a převoditelnou licenci k používání, sdílení, distribuci či zpracovávání svého obsahu za účelem provozování služby, ale i pro účely marketingu, vývoje produktů a služeb nebo strojového učení či tréninku AI.
Produktová ředitelka Smita Hashim na pochyby uživatelů reagovala prohlášením, že dotyčná ustanovení Zoomu umožňují poskytovat služby jako je nahrávání hromadných videohovorů nebo AI funkce jako je automatická ochrana před spammery. Obsah je stále majetkem uživatelů a smluvní podmínky jen službě umožňují tyto funkce provozovat, napsala.
Zároveň Zoom do podmínek doplnil tuto větu: „Bez ohledu na výše uvedené nebude Zoom bez vašeho souhlasu používat audio, video nebo obsah chatů k trénování svých modelů umělé inteligence.“
Kontroverzní ustanovení ale v podmínkách dále zůstává. Nová věta také neupravuje situaci, kdyby Zoom data chtěl například poskytovat k trénování AI modelů nějaké třetí strany.