Aplikace Netflix pro chytré televizory bude mít nový design. Chce usnadnit hledání obsahu, lépe ho doporučovat podle vkusu uživatele a udržet díky tomu diváky delší dobu ve své aplikaci.
Zkrátí se cesta ke klíčovým funkcím. Vyhledávání a osobní seznam budou lépe na očích, protože se z levého menu přesunou k hornímu okraji obrazovky. Doporučení pořadů na domovské stránce bude více reagovat na aktuální náladu a zájmy uživatele. Výraznější budou označení typu „Vítěz ceny Emmy“ nebo „Televizní hit“. Celá úvodní obrazovka má čistší a moderní design.
Úpravy vycházejí z dlouhodobého testování a zpětné vazby od uživatelů. Novou podobu televizní aplikace firma oficiálně představila novinářům a uživatelé ji uvidí v nadcházejících týdnech.
Chystané změny naznačilo vedení Netflixu už při nedávné diskusi se zástupci investorů k výsledkům hospodaření za první čtvrtletí. „Řadu lidí překvapuje, že i naše nejpopulárnější a nejdiskutovanější tituly stále tvoří méně než 1 % sledovanosti. Takže objevování a doporučení pořadů je skutečně klíčové pro maximální zhodnocení našich investic do výroby obsahu po celém světě. Proto jsme loni začali testovat novou, jednodušší a intuitivnější domovskou stránku televizní aplikace. Více než deset let jsme na ní neprováděli velké strukturální změny,“ uvedl ředitel Netflixu Greg Peters.
Na chytrých televizorech bojuje aplikace Netflixu o pozornost diváků s dalšími streamovacími platformami, živým televizním vysíláním, ale také sociálními sítěmi, kde jsou kratší zábavná videa.
„Vždycky jsme měli velmi silné konkurenty, včetně YouTube a mnoha dalších. Všichni tvrdě bojujeme o čas lidí, kteří se chtějí pobavit. Musíme si zasloužit každou hodinu, kterou získáme. Nic nebereme jako samozřejmost. Největší příležitostí, kterou máme, je jít po zhruba 80 procentech času uživatelů před televizní obrazovkou, které v současnosti nevěnují ani Netflixu, ani YouTube,“ poznamenal také Greg Peters.
Netflix zároveň experimentuje s generativní umělou inteligencí, která má uživateli pomáhat při hledání filmů a seriálů. V mobilní aplikaci pro iOS zpřístupní volitelnou beta verzi vyhledávání pomocí slovní charakteristiky. Místo názvu konkrétního pořadu tedy uživatel napíše například „chci něco vtipného a veselého“. Aplikace pak najde tituly, které nejlépe odpovídají zadání.
V nadcházejících týdnech bude Netflix v mobilní aplikaci testovat vertikální feed naplněný sestříhanými ukázkami ze svých pořadů a filmů. Má uživatelům snadnou a zábavnou formou představit obsah, který by je mohl zajímat. Na jedno klepnutí půjde okamžitě spustit celý pořad nebo film, přidat ho do osobního seznamu nebo sdílet doporučení s přáteli. Také tyto úpravy reagují na změny v uživatelských preferencích při sledování videa. Mají podpořit interakci s obsahem a prodloužit čas strávený v aplikaci.