Jakpak? Třeba bankovní identita, tak trochu vnucená, inzerovaný státní služby, a třebas žádost o příspěvek, takřka nutící k využití tohohle řešení bez ohledu na digitální gramotnost a chápání řešení, nedávno? To, že to podle návodu pro ovce ti lidé nějak dali ještě neznamená, že jsou digitálně nějak extra gramotní. Technicky vzato mi na přihlášení přes eidentitu mi stačí i mobil - takže jen doufám, že ISDS je pohodlně použitelný z toho samýho mobilu.
Bohužel plno lidí prostřednidtvím soc.pracovníka nebo horkotěžko sami požádali o nedávné příspěvky (tricky mj. je, že v rozporu s digiústavou třeba příspěvek na ubytování uprochlíků z Ukrajiny šlo podat jen elektronicky) a jsou v kategorii "musí mít datovou schránku".
Podobně někho mohl zkusit po velké kampani bankovní identitu, zjistil, že to není pro něj (na Lupě se psalo o jejím slabém místu, mj. také díky protlačování bez aktivního souhlasu uživatelů) a opět je ten, kdo má od ledna datovku.
Místo, aby stát službu zpříjemňoval, aby si lidi zakládali dobrovolně. To mizení zpráv po 3 měsících je peklo...kor pro někoho, kdo je zvyklý, že papír je "směroplatný" pořád...