Hlavní navigace

Oblíbená videa na jednom místě? Facebook spustil Watch i v Česku

Sdílet

David Slížek

Má to být konkurence klasické televizi, ale i například videoportálu YouTube. Facebook spustil novou záložku loni v září pro uživatele v USA a teď Watch uvolnil celosvětově

V aplikaci na Androidu či iOS nenápadnou novou ikonu Watch najdete mezi odkazy na Skupiny, Události či Marketplace. Otevírá novou záložku, která v Česku nabízí na jednom místě zatím jen videa ze stránek, které sledujete, a návrhy dalších populárních videí, která lidé často sdílejí nebo lajkují.

Facebook Watch na Androidu

To je ale jen začátek, do budoucna má Facebook s platformou větší plány a chce platformu nabízet profesionálním tvůrcům videoobsahu. 

V USA a teď i na dalších čtyřech světových trzích (Velká Británie, Irsko, Nový Zéland a Austrálie) proto k Watch zprovoznil také reklamní platformu Ad Breaks, která umožňuje velkým producentům videí prodávat reklamní spoty, které se kolem jejich videí spouštějí. Facebook si samozřejmě z prodané reklamy bere svůj podíl.

V září se mají Ad Breaks rozšířit na další trhy (od Argentiny přes Belgii, Francii, Německo, Norsko atd.), kde budou podporovat videa v angličtině a v některých dalších jazycích. Česko zatím na seznamu států není.

Facebook Watch na Androidu

Reklamní nástroj přitom evidentně není určený pro malé vydavatele. Aby se do něj firma mohla zapojit, musí produkovat aspoň tříminutová videa, která v průběhu dvou měsíců vygenerují alespoň 30 tisíc zhlédnutí o délce aspoň jedné minuty. Facebooková stránka firmy také musí mít nejméně 10 tisíc fanoušků a existují ještě další omezení.

Facebook také producentům videí nabízí nástroj Creator Studio, který jim nabízí možnosti pro správu videoobsahu na jejich facebookové stránce, data o interakcích nebo pokročilejší nástroje pro publikování videí.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory