Ačkoliv Český telekomunikační úřad má na starosti vyřizování stížností na nevyžádaná marketingová volání, odmítá stěžovatelům sdělovat, kdo jim v rozporu se zákonem o elektronických komunikacích volal. Informuje o tom v monitorovací zprávě.
ČTÚ doporučuje zákazníkům obtěžovaným nevyžádanými hovory, aby se sami obrátili na svého operátora se žádostí o identifikaci telefonního čísla, ze kterého byla zlomyslná nebo obtěžující komunikace uskutečněna. Tato žádost musí být podána nejpozději do dvou měsíců od uskutečnění hovoru a je zpoplatněna.
„Dle zákona o elektronických komunikacích lze poskytnout tyto údaje: jméno, příjmení, popřípadě pseudonym, adresu bydliště, telefonní číslo a adresu elektronické pošty. U podnikající fyzické osoby se údaje doplňují o adresu sídla podnikání,“ uvádí úřad.
Vysočanský regulátor však stížnosti na nevyžádané hovory přijímá i bez toho, že by obtěžovaný účastník znal identitu volajících. V takových případech si je schopen potřebné informace zjistit u operátora sám. Jak ale nyní upozorňuje, se stěžovatelem se o ně dělit nehodlá.