Obtěžující marketing ČTÚ pokutuje, identitu volajícího ale poškozenému sdělit odmítá

25. 3. 2025

Sdílet

šmejdi, podvody, telefon, volání, telemarketing Autor: Depositphotos
ilustrativní obrázek

Ačkoliv Český telekomunikační úřad má na starosti vyřizování stížností na nevyžádaná marketingová volání, odmítá stěžovatelům sdělovat, kdo jim v rozporu se zákonem o elektronických komunikacích volal. Informuje o tom v monitorovací zprávě.

ČTÚ doporučuje zákazníkům obtěžovaným nevyžádanými hovory, aby se sami obrátili na svého operátora se žádostí o identifikaci telefonního čísla, ze kterého byla zlomyslná nebo obtěžující komunikace uskutečněna. Tato žádost musí být podána nejpozději do dvou měsíců od uskutečnění hovoru a je zpoplatněna.

„Dle zákona o elektronických komunikacích lze poskytnout tyto údaje: jméno, příjmení, popřípadě pseudonym, adresu bydliště, telefonní číslo a adresu elektronické pošty. U podnikající fyzické osoby se údaje doplňují o adresu sídla podnikání,“ uvádí úřad.

Vysočanský regulátor však stížnosti na nevyžádané hovory přijímá i bez toho, že by obtěžovaný účastník znal identitu volajících. V takových případech si je schopen potřebné informace zjistit u operátora sám. Jak ale nyní upozorňuje, se stěžovatelem se o ně dělit nehodlá.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Redaktor serveru Lupa.cz se zaměřením na telekomunikace, média, IT a právo. Dříve šéfredaktor Právního rádce a mluvčí Českého telekomunikačního úřadu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).