Hlavní navigace

Odložená sledovanost televizních programů roste, nejrychleji u tematických stanic

Jan Brychta

Diváci sledují pomocí zpětného zhlédnutí zejména seriály, filmy a dokumenty. Díky tomu vykazují nejvyšší odloženou sledovanost tematické stanice zaměřené právě na tyto žánry. Tento fakt dokládají stanice zastupované společností Atmedia, u nichž odložená sledovanost dosahuje téměř šesti procent z celkové sledovanosti, což na televizním trhu výrazně převyšuje celorepublikový průměr. 

Možnosti zpětného přehrávání pořadů využívá stále více diváků, díky čemuž se odložená sledovanost neustále zvyšuje. To ostatně potvrzují i data z posledních pěti let – zatímco v roce 2013 byl její podíl na celkové sledovanosti 0,69 procenta, letos v březnu poprvé překonal čtyřprocentní hranici.

Diváci si nejčastěji zpětně přehrávají pořady konkrétních žánrů, které si nechtějí nechat ujít. Jde především o epizody oblíbených seriálů, filmy a také dokumenty. Není tedy divu, že tematické stanice zaměřené právě na tyto žánry patří mezi stanice s nejvyšší odloženou sledovaností.


Autor: Atmedia

Na neustále rostoucí odloženou sledovanost reagoval TV trh zavedením nové televizní měny, která zahrnuje živou sledovanost a odloženou sledovanost až do tří dnů zpětně. Zavedení této měny je velkým přínosem právě pro tematické televizní stanice s vysokou odloženou sledovaností. 

Díky tomu můžeme zadavatelům televizní reklamy nabídnout více GRPs, které jsou zároveň hodnotnější. Na reklamní kampaně se totiž v rámci odložené sledovanosti dívají velmi atraktivní cílové skupiny diváků, nejčastěji mladší diváci s vyššími příjmy, uvádí Michaela Vasilová, jednatelka společnosti Atmedia.

Našli jste v článku chybu?