Nakoupit pausal pro 15tis lidi bude vzdy cenove vyhodnejsi nez koupit 5000 pausalu pro 3 lidi. Nevidim duvod proc by treba skola v dolni horni mela platit za jeden stejny pausal 3000 zatimco skola v leve prave 1000. Jsou veci kde delat rozhodnuti na mistni urovni ma smysl, ale objednavka mobilnich sluzeb pro statni organizace mezi ne dle meho nazoru nepatri.
Tak jednoduchý to je.
Tak jednoduchý to rozhodně není... Kde je větší pravděpodobnost korupce a případného jejího utajení? U jedné velké celostátní zakázky o které se všude mluví nebo v případě objednávání po "okresech" u 76 malých lokálních zakázek, kde v některých okresech ani není nikdo, kdo by měl zájem to kontrolovat?
A že si škola nasmlouvá mi přijde jako učiteli na poměrně velkém gymnáziu ve velkém městě jako naprosto úsměvná fantasmagorie. Donutit vedení školy, aby zařizovalo telefonní tarify je neuvěřitelná absurdní fikce. Vrcholem jejich práce je, že když už je zákon a kontrola donutí, že existuje nějaké GDPR a že mají mít nějaké podpisy, že zavolají stejnému právníkovi jako vždycky, ten pošle přes kopírák jako všem ostatním vytvořený GDPR pamflet a já jako kantor jsem pak nucen podepisovat věci v naprostém rozporu s realitou mých povinností. Např. má podepisovat, že osobní údaje žáků nebudu žádným způsobem uchovávat ani zpracovávat na svých zařízeních. A jak to asi mám udělat, když se studenty chodím na exkurze nebo jezdím na výlety, potřebuju aby mi mohli zavolat a já jim v případě problémů, ale do telefonu si číslo ani samotné prý uložit nesmím. Škola samozřejmě žádné služební telefony ani pro zjevně pracovní potřeby pořizovat nebude. Natož nějaké tarify.
A ono se ani nejde moc divit. I při cca 130 zaměstnancích si totiž nemůžou dovolit platit člověka, co by takovou otravnou administrativu řešil...
Stát si stále domnívá, že velká celostátní zakázka řízená Ministerstvem vyjde pro stát levněji, než kdyby si každý lokální Finančí úřad nebo Škola nasmlouvá sám svého dodavatele Internetu, mobilních služeb atd. , kterého zná a ví, že mu dodá služby podle jeho potřeb.
Stát má určit ředitelům takových organizací jen celkový limit nákladů na rok, které mohou utratit a zbytek at nechá na ty lokální ředitele Úřadů. Bude méně korupce, méně malých domů pro politické strany a proto budou i levnější a lepší služby pro Stát. Tak jednoduchý to je.
To že měla být dávno regulace mobilního trhu a nebo, že měl být 4 mobilní operátor, který by poskytoval konkurečně schopné velkoobchodní tarify virtuálům je jasný, ale nikdo to nechce, protože zatím velká trojka operátorů si kupovala politiky za levné tarify. Nyní to asi končí a to je dobře.
Jestli ale UHOS zjstí, že velká trojka porušuje pravidla hospodářské soutěže tím , že nedává státním úředníkům výrazně nižší ceny (rozumějme malou domů ) než obyčejným lidem tak to bude fakt rozhodnutí na palici. Jak ale říká klasik, u nás je možný cokoliv...