Ten dvouminutový odklad si určitě nevymysleli vývojáři z Operátor ICT, to je vynález autorů tarifu. Nikomu nic neříct a nepoužívat aplikace určitě není řešením, protože nikdo neuhodne, který z mnoha teoreticky možných důvodů je skutečnou příčinou toho, proč někdo aplikaci nepoužívá. Navíc nákup jednorázových jízdenek pro vnější pásma pomocí mobilní aplikace je zrovna pro mne výborná funkce, protože sehnat ty papírové není jen tak – nemají je zdaleka v každém předprodeji, neumí je ani každý automat a koupit jich víc do zásoby znamená přitáhnout k tomu automatu půl kila mincí. Nevadí mi ta aplikace ale tarif, který ze mně úplně nesmyslně dělá černého pasažéra.
Jinými slovy věříte, že se reálně to ustanovení o dvouminutovém odkladu nebude uplatňovat a že je vlastně stejně zbytečné. To je ale úplně špatně. Přesně na tomhle staví totalita –je spousta nesmyslných pravidel, u kterých se očekává, že je nikdo nebude dodržovat. Ale jakmile je někdo nepohodlný, něco z toho se na něj vytáhne. Já nechci, aby tarif v největší aglomeraci v zemi byl koncipován tak, že každý je v zásadě černý pasažér a určitě se na něj něco najde, ale když si nebude vyskakovat, budeme to jeho porušování tolerovat.
Vyzkoušel jsem již minulý týden nákup jízdenky PID na vlak v zastávce, kde není ani označník na papírové jízdenky a dříve jsem tak na tarif PID odsud jet nemohl, takže za mě super. Průvodčí ve vlaku bez problémů jízdenku ověřil.
Na rozdíl od jiných mi dvou minutový interval nevadí, jízdenku zatím aktivuji vždy těsně před vstupem do metra nebo vozu. Věřím, že se s revizorem v metru dohodneme, ono totiž až tam uvidí odpočet třeba 30s bude mu jasné, kde jsem si tu jízdenku aktivoval. A že by mě v autobuse nebo tramvaji zkontroloval, během prvních dvou minut o tom dost pochybuji. Takže je to dost virtuální problém.
Ke každé aplikaci je hodnocení a komentáře, takže pokud lidi nebudou líní se vyjádřit tak to každý bude vědět hned. To znamená nainstaluju vyzkouším, dám negativní hodnocení odinstaluju a do budoucna vím, že se té aplikaci mám vyhnout.
A pak se podívam do diskuse zase za rok dva, jestli se něco změnilo, nebo stále žába sedí na prameni. Takových aplikací jsou desítky, občas u některé vývojář akceptuje výhrady uživatelů. Vždycky je to spíš jeho problém. Ale tady to vidím, že se zůčastněné strany chtěly šábnout o přiklepnuté investice a dotaci, takže jim to je putna.
To pro mně není relevantní (používám roční kupón dřív čtvrletní, případně papírovou jízdenku, nikdy ne SMS mimojiné kvůli těmto problémům) takže se to toho netýkalo, jde mi o ostatní vlastnosti a možnosti této aplikace.
I přesto si myslím, že kritika celkového přístupu DPP může být taky součástí komentářů, aplikace nevznikla ve vzduchoprázdnu.
Pokud s tím nesouhlasíte, tak tuhle nepovedenou nebo nedotaženou, dle mého názoru, aplikaci nepoužívejte. Když to udělá většina, třeba jim to za nějaký čas dojde... Bohužel peníze už nejspíše daná firma za vývoj dostala, produkt asi plní zadání DPP, takže možná šlo jen o to, utratit balík nebo dotaci nějakým žádoucím směrem.