
Mezi největší reklamní trhy na světě patřily v loňském roce Spojené státy (celkové tržby zde dosáhly 197,474 miliardy dolarů), následované Čínou (80,440 miliardy dolarů) a Japonskem (42,972 miliardy dolarů). Podle předpovědi mediální agentury Zenith se tyto státy udrží na stejných pozicích i v následujících letech.
Své pozice by si podle stejného zdroje měly v následujících třech letech uhájit i Británie, Německo, Brazílie a Jižní Korea. Británie tak udrží svůj náskok před Německem, který bude v roce 2020 činit necelých 3,8 miliardy dolarů.
Razantní změny predikuje Zenith pro poslední příčky Top 10 největších reklamních trhů. Francii na její aktuální osmé pozici s největší pravděpodobností předežene Austrálie a Kanada bude na aktuálním desátém místě nově nahrazena Indonésií.
Česká republika se za loňský rok dostala na 43. pozici z celkem 81 trhů, které Zenith pravidelně sleduje. Odhadované investice do reklamy zde dosáhly 26,9 miliardy korun. V roce 2020 budou investice do reklamy v Česku dosahovat cca 29,8 miliardy CZK, ČR si tak udrží svoji pozici mezi sledovanými trhy,
tvrdí Michal Šeda z výzkumné agentury Ninah, která je součástí komunikační skupiny Publicis One, stejně jako mediální agentura Zenith.