Česká investiční skupina PPF zvýšila svůj podíl v německé mediální firmě ProSiebenSat.1 na 13,1 %. Upozornila na to agentura Reuters na základě pondělního regulatorního oznámení PPF.
PPF měla v německé ProSiebenSat.1 nejprve podíl ve výši 9,1 %, pak ho postupně zvýšila na 10,1 % (březen) a 12 % (duben). Největším akcionářem je stále MediaForEurope (MFE) italské rodiny Berlusconiových s podílem 29,9 %. Podle německých zákonů musí podílník, který kontroluje alespoň 30 % akcií, povinně učinit nabídku na vykoupení podílů ostatních akcionářů.
Na konci dubna zveřejnila ProSieben výsledky hospodaření za rok 2022. Výnosy byly ve výši 4,16 miliardy eur, meziročně poklesly o sedm procent. Inzerenti v německy mluvících zemích v obavách z ekonomického vývoje škrtali výdaje na reklamu, takže reklamní výnosy ProSieben celoročně klesly o šest procent a v posledním čtvrtletí loňského roku dokonce o 12 procent.
Management ProSieben se chce zaměřit na rozvoj streamovací služby Joyn, plánuje však také propouštění a úspory.
Na 30. června je svolána valná hromada, kde bude PPF usilovat o zastoupení v dozorčí radě společnosti.