Hlavní navigace

Praha chce vypovědět memorandum o spolupráci s firmou Lime

Sdílet

Karel Wolf 2. 10. 2019

Pražskému magistrátu došla trpělivost, rozhodl se vypovědět současné memorandum o spolupráci s provozovatelem elektrokoloběžek, společností Lime. Firmu již město v tomto směru  vyrozumělo.

Provozovatel elektrokoloběžek má soustavně porušovat podmínky, které byly v memorandu podepsaném na podzim loňského roku dohodnuty. Město navíc tvrdí, že je třeba pravidla zpřísnit.

„Vedli jsme se společností Lime mnoho jednání, kde jsme jasně říkali, že společnost musí přijímat zodpovědnost za to, co jejich zákazníci s koloběžkami dělají. Navzdory tomu stále řešíme, že před koloběžkami musí lidé na chodnících uskakovat a zaparkované koloběžky zase brání průchodu. Pokud se tyto situace pořád opakují, nezbývá nám než zavést nová pravidla,“ vysvětluje pohnutky města náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. „První podmínka, kterou budu požadovat, je povinné pojištění odpovědnosti, aby byl při incidentu zraněný okamžitě odškodněn. Trvat budu také na homologaci koloběžek, aby byly způsobilé pro jízdu na silnici, a chci jasně vyřešit i podmínky pro parkování koloběžek,” dodává.

Problém současného memoranda má spočívat mimo jiné v tom, že bylo uzavřeno s více společnostmi poskytujícími sdílenou dopravu a je příliš obecné. Pokud jde o elektrokoloběžky, jsou prý podmínky podle Scheinherra příliš benevolentní. Ani tak je nicméně společnost podle města neplní.

„Se společností Lime jsem hledal cesty, jak by mohli Pražané koloběžky využívat, protože to může být v budoucnu skvělý nástroj k doplnění veřejné dopravy pro jízdu od domu k domu. Bohužel takový model nás teprve čeká. Největší problém vidím na Praze 1, kde jsou ulice už teď přetížené a koloběžky tam využívají hlavně turisté jako atrakci. Chodníky v Praze mají zůstat bezpečné, ne aby na nich lidé uskakovali koloběžkám a rodiče s kočárkem neměli kudy projet,” říká dále Scheinherr.

Podle Ondřeje Širokého, provozního manažera Lime, by nalezení ideálního modelu fungování nemuselo být až zase takovým problémem. „Za rok provozování služby jsme získali mnoho zkušeností a na jejich základě již připravujeme koncept nové dohody s městem, který zahrne veškeré nezbytné požadavky na zlepšení aktuální situace v Praze a dá jasná pravidla pro bezproblémové fungování služeb v oblasti mikromobility ve městě,” říká.

Podívejte se na rozhovor s manažerem Lime Ondřejem Širokým z letošního února:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.