Pokud bude v souladu s předpisy, proč ne. Jenže, aktuální uživatel Lime koloběžku chce protože s ní profrčí chodníky, přechody, kolikrát i semafory na červenou, jednosměrky v protisměru (nejlépe opět po chodníku), pěší zóny, prostě poruší vše co může a cesta pak může být rychlá. Bude-li mujet jet a kličkovat mezi auty (a dýchat splodiny), stát na semaforech, v zácpách, dodržovat jednosměrky, zákazy odbočení, drncat se po kostkách a doufat, že ho někdo autem nesundá, moc těch zájemců myslím nezbyde :-)
1. Do jaké míry využívají Pražané není evidováno. Jen z ceny za jízdu a přeplněné MHD se lze domnívat že ti nejsou tou hlavni skupinou. Tou jsou rádoby "turiste"
2. Bojim se ze uvedeny dopravní prostředek homologaci má
3. Lime neposkytuje sdílenou přepravu , neposkytuje žádnou přepravu pouze je půjčovna dopravních prostředků
1. Se stejnou mirou inteligence lze dovodit, ze auta v Praze pouzivaji taky jenom radoby "turiste". A ani nemusime resit co to je radoby "turista" :-D
2. Bojis se, ze je cosi v poradku? Slusny... Prozrad o sobe jeste neco...
3. Vzhledem k tomu ze si tu kolobezku musis najit, ze platis za ujete minuty a nasledne ji nekde nechas komusi dalsimu, tak jde o klasickou sdilenou sluzbu, v danem pripade prepravu. Jsi se zasekl kdesi v minulem stoleti, nekde u pujcovny lodicek, ne? :-)
Řešení problému je zcela jednoduché, jen je otázka, zda na to Praha bude mít "koule".
Jde o to strategicky zvolit vhodné ulice kam se zcela zakáže provoz automobilů s výjimkou místních s povolením (nebo více jednosměrných slnic s tím, že uvolněný pruh nebude na parkování místních...) a nebude takových ulic málo. Na takových ulicích připravit zvláštní pásy pro kola, a koloběžky a omezit na nich rychlost motorových vozidel na 30 Km/h.
Doplnit strážníky, kteří budou pokutovat koloběžky ohrožující chodce na chodnících (nejde jen o Lime – pozor, existuje hromada soukromých vlastníků a za ty Lime ani v nejlepším nemůže nést odpovědnost).
A připravit určité zóny/stání pro kola a koloběžky, jinde zaparkované koloběžky budou na vlastní riziko osoby, která je tam zaparkovala. Strážníci takové parkování budou moci pokutovat, zvláště v situacích, kdy zjevně takto zaparkovaný prostředek brání pohybu po chodníku či silnici.
Pausalne a dopredu perzekvovat nejakou skupinu neni spravne. Prislusne organy maji jednat adresne vuci konkretnimu narusiteli. Kde to konci pri uplatnovani kolektivni viny se uz v historii ukazalo mnohokrat. Mne rozhodne nevadi, kdyz cyklista nebo kolobezkar jede po chodniku a nikoho neohrozuje. Stejne tak mi nevadi, ze vydycha vic kysliku jak chodec nebo spici magistratni urednik, mestsky straznik anebo statni policista...
Kdyz si to budou uzivatele predavat z ruky do ruky, tak proc ne. Neco mi ale rika, ze skolu, restauraci, atd budes muset aktivne provozovat porad a ucitele sotva propustis, kdyz zaci nebudou mit chut jit do skoly :-D
Jako pri ohybani vyznamu slova ti asi blbost vyjde. Ale proc to teda delas, kldyz to vis?