Rozdíl je mezi "teoretickým ideálním světem", ve kterém neexistují dopravní zácpy, poruchy, nehody a překážky v dopravě. A "reálným světem", který se vším tímhle pracuje.
Samozřejmě by bylo krásné, kdyby každý dopravní prostředek přijel a odjel přesně podle grafikonu a jízdního řádu. Ale v dnešním elektronizovaném světě je myslím daleko užitečnější, vidět informaci, kdy dopravní prostředek opravdu přijede, než kdy podle "úředního lejstra" měl přijet.
Kouknout do mobilu a vidět, jestli mám přidat do kroku, nebo si naopak mohu dát ještě v pohodě kávičku, protože bych na zastávce čekal zbytečně, za mne fajn svět.
U návazností na příměstskou dopravu, kde autobusy jezdí třeba jednou za hodinu, .. o to zásadnější.
Úplně jednoduše: ze stejné zastávky (nebo ze dvou, které jsou blíže k sobě) odjíždějí dva různé spoje, které mají různou cestu, ale nakonec se sejdou na stejné zastávce kam chcete, vyjíždějí oba stejně nebo třeba s pár minutovým rozdílem a díky tomu, že budete vědět, že jeden má zpoždění, třeba i větší, můžete se přesunout na ten druhý spoj, který jede sice delší trasu, ale díky zpoždění prvního tam budete dříve nebo v čas, se kterým jste původně počítal.
Ani to co popisujete nemůže prostě fungovat... Oháníte se tím, že reálný svět je jiný. Fajn, příklad - dopravní zácpa / nehoda či bůh ví co, jak budete vědět, že autobus přijede za 15 minut a ne za 3 minut, jak je v jízdním řádu? :-D Praktičnost je i tak podle mě nulová, jen je "moderní" mít všechno v mobilu, ikdyž jsou informace k ničemu.