Logistický startup DoDo loni doručil přes 2,6 milionu objednávek a utržil půl miliardy korun. Firma tak zaznamenala 120% růst oproti roku 2019. Letos chce startup vyrůst na miliardový obrat a rozšířit svou působnost do Německa a Bulharska.
„V Bulharsku a Německu vnímáme velmi vysokou poptávku po službách kvalitní, rychlé a přesné logistiky, a navíc již finalizujeme první obchodní dohody s významnými hráči z retailu i e-commerce, kteří na těchto trzích působí a logistiku chtějí řešit s námi,“ přibližuje výkonný ředitel DoDo Michal Menšík. Firma zatím kromě České republiky působí v Polsku, v Maďarsku a na Slovensku.
Nejvíce loni rostla divize DoDo Fresh zaměřená na rozvoz potravin. Již před vypuknutím první vlny koronaviru rostla doprava potravin zejména z online supermarketů Košík a TESCO o 50 %. „Vedle potravin se nám dařilo také v rozvozu zásilek e-shopů. Koronavirová krize významně urychlila digitalizaci, jíž se mnozí obchodníci dosud vyhýbali, protože ji nepovažovali za nutnou,“ říká Menšík.
Momentálně pro logistický startup pracuje 1200 kurýrů, jejichž aktuální polohu je možné sledovat v aplikaci, a zásilky rozváží 600 aut na CNG. Firma loni nasadila i automatizovaného robo-dispečera zajišťujícího koordinaci rozvozů hotového jídla z restaurací KFC. Logistickou platformu chce firma nabízet i externím partnerům prostřednictvím modelu „software as service.“ DoDo si od tohoto kroku slibuje snadnější expanzi do regionů.