Hlavní navigace

Prima poprvé prodala televizní reklamu formou programatické aukce

Jan Brychta

Obchodní zastupitelství Media Club, prodávající reklamu na kanálech televize Prima a některých dalších, zprovoznilo první tuzemský kanál pro programatický nákup televizní reklamy. Prvním klientem, který nakoupil televizní reklamy skrz programatickou platformu, byla agentura Red Media pro klienty Bonami a Zoot. Během podzimu jsme se společností AdForm dokončili technické napojení programatické platformy. Media Club má tak další nákupní kanál, kdy klienti a jejich agentury mohou nakupovat programaticky reklamu přehrávanou v televizi. Navíc videoreklama v HbbTV má tu nespornou výhodu, že se vždy přehraje pouze v televizi a ve full screen zobrazení, uvedl Petr Hatlapatka, vedoucí online prodeje obchodního zastupitelství Media Club. 

Spoty obou zadavatelů byly přehrávány v HbbTV aplikaci iPrima. Prostřednictvím spotů mohli diváci vstoupit do hybridní aplikace, primárním cílem zadavatelů však bylo zhlédnutí spotu. U klienta Bonami bylo celkem osloveno 475 000 diváků a proklikovost dosáhla 6,15 procenta, u Zootu bylo osloveno přes tři sta tisíc diváků při CTR 4,51 procenta. 


Autor: FTV Prima

Podle posledního měření FTV Prima sleduje hybridní televizi v České republice 1 530 044 diváků. U obrazovky průměrně sedí 2,06 diváků. Podle Hatlapatky běželo v loňském roce na kanálech Primy přes sto hybridních kampaní. Průměrné CTR u Switch-In formátu je 1,6 procenta, u formátu Button Menu 2,3 procenta a u formátu videospotu dosahuje 3,5 procenta.

Našli jste v článku chybu?