Hlavní navigace

Prodaný GoPay loni zdvojnásobil zisk, i díky covidu je to jen začátek

Sdílet

Jan Sedlák 13. 10. 2020

Tržby české společnosti GoPay v roce 2019 dosáhly na 227,7 milionu korun, což je meziročně o necelých 70 milionů více. Zisk se oproti předchozímu roku téměř zdvojnásobil na 42,2 milionu korun. Ukazuje to nová účetní závěrka. GoPay bylo nedávno koupena francouzským podnikem Worldline, ten měl za 53procentní podíl zaplatit zhruba miliardu.

Platební brána GoPay měla loni největší výnosy z poplatků a provizí, konkrétně 219,3 milionu. Náklady na poplatky a provize dosáhly na 104 milionů.

GoPay loni obhájila post jedničky v Česku a na Slovensku, když měla podíl 13 procent. Přes bránu se realizovalo 16 milionů nákupů. Jde o nejvýkonnější rok v desetileté historii.

“Koronavirová situace na počátku roku 2020 však realisticky poukázala na velmi slabou elektronizaci celé společnosti a především plateb. Věříme proto, že stav, ve kterém se nachází česká e-commerce, je stále jen počátek. Prostor k růstu v budoucích letech je na trhu online plateb enormní. Věříme, že rok 2020 překoná úspěchy roku 2019. Naše snahy proto vedou k maximálnímu zajištění podpory rychlosti růstu,” uvádí dále zakladatel a šéf GoPay Pavel Schwarz.

“Předpokladem je však změna. K bezhotovostní ekonomice stále vede dlouhá cesta a mnoho běžných plateb se musí nejprve transformovat do online prostředí včetně změny myšlení a přístupu majoritní části populace. Lze tedy předjímat rychlé tempo růstu e-commerce prostředí zejména na úrovni běžných každodenních nákupů. Silný růst v dalším období očekáváme především v oblasti malých a středních obchodníků."

Našli jste v článku chybu?