Hlavní navigace

Nechte si udělat web, stát vám přidá 50.000 Kč!

25. 1. 2001
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ve většině případů to chodí tak, že stát podnikatelům jejich těžce vydělané peníze bere, obvykle ve formě daní. Jsou však případy, kdy se tok peněz obrátí - a stát naopak platí. Zajímavou možnost nyní nabízí ministerstvo průmyslu a obchodu: při splnění určitých podmínek vám přispěje na tvorbu webu až 50 tisíc. A jaké jsou ty podmínky?

Především je třeba říci, oč vlastně jde. Jedná se totiž o ucelený „Program podpory malých a středních podniků poskytováním vývozních informačních, poradenských a vzdělávacích služeb“ pod názvem Marketing. Navrhovatelem programu je již zmíněné MPO, jeho organizátorem pak agentura CzechTrade.

Smyslem tohoto programu je podpora exportu, je tedy zaměřen na podniky, které se orientují do zahraničí. Zájemce o tento program přitom musí splňovat celou řadu podmínek a prokázat je v obvyklém byrokratickém kolečku řadou dokumentů. Vzhledem k tomu, jak je definovaný malý a střední podnik, přitom především:

  • nesmí mít více než 250 zaměstnanců v přepočtu na plný pracovní úvazek
  • nesmí mít větší obrat než 1,45 miliardy korun
  • nesmí mít více než 25% vlastníka, který by sám nesplňoval podmínky.

Pokud firma těmto podmínkách vyhovuje, stačí se – prostřednictvím zmíněného kolečka – zaregistrovat a může chutě žádat o dotaci. Program přitom pokrývá řadu oblastí – od nákupu marketingových výzkumů přes propagační materiály až po účast na veletrhu. Jedním z nich je také „internetový marketing“.

Program v tomto bodě hovoří jasně: "Program umožní získat příspěvek na tvorbu internetových stránek včetně výtvarného návrhu prezentace podniku nebo výrobku ve výši 60 % vynaložených nákladů. Maximální výše tohoto příspěvku je 50.000 Kč. Internetová prezentace musí být zaměřena na propagaci vlastních výrobků a služeb a musí být připravena v jiném než českém jazyce.

Všechno se tedy zdá být jasné: pokud si plánujete nechat vytvořit web, ze všeho nejdříve se zaregistrujte u CzechTradu a požádejte o dotaci – nechat si vytvořit cizojazyčnou verzi přece není problém u žádného webu. Důležité je však požádat o dotaci předem – pokud napřed objednáte tvorbu webu a zaplatíte za ni, nedostanete už od nikoho nic.

Nejsem zcela přesvědčen o tom, že tento způsob podpory je to nejlepší, co může stát pro zvýšení exportu dělat, ale je to zřejmě dáno jen mým osobním názorem na všechny podobné státní podpory. V každém případě je tu však možnost získat poměrně slušnou částku a pokud firma splňuje podmínky, není důvod ji nevyužít. V této souvislosti mi přichazí na mysl agentura M.I.A., dnes jeden z vůdčích hráčů na poli internetové reklamy, která v prvních letech své činnosti úspěšně žila z grantu, který jí poskytl evropský program Phare na provozování Trafiky a publikaci novinových článků na Internetu. Na jedné straně to sice přinášelo administrativní zátěž a nutnost vykazovat použití těchto peněz, na straně druhé však M.I.A. tímto způsobem získala nemalé prostředky a jistě se jí to vyplatilo; přesná výše ovšem nikdy nebyla zveřejněna.

UX DAy - tip 2

Zmínit v této souvislosti musím také společnost Globe Internet, která „jako první“ v českém Internetu objevila tuto možnost a začala ji široce propagovat svým klientům. Pokud by Globe svým zákazníkům pomohlo i s onou byrokratickou „předfází“, bylo by to jistě velmi významné plus, které by si ve srovnávání s konkurenci mohla tato společnost připsat.

A na závěr jedna výzva – pokud tento článek někoho inspiruje do té míry, že skutečně využije nabídky CzechTradu, nechť se mi prosím ozve. Bylo by velmi zajímavé se podívat na to, jak celý proces doopravdy funguje a zda to stojí za to.

Jaký máte názor na tuto dotaci?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).