
Alza.cz počátkem letošního roku v Praze na Flóře otevřela takzvanou „prodejnu budoucnosti“, kde nenajdete prodavače, ale pouze Alzaboxy. Šlo o pilotní projekt, který společnost nyní po třech měsících vyhodnotila.
Obrat v provozovně za čtvrt roku činil 12,8 milionu korun a odbavilo se 11 tisíc objednávek. V období špičky (spuštění, soutěže) byla vytíženost na 250 schránkách denně. Nejvíce se v obchodě objednávaly telefony, sportovní vybavení, příslušenství k elektronice a notebooky.
„Zákazníci podle zpětné vazby oceňují výbornou dostupnost, rychlost a také soukromí. Využívají rovněž odborníky přes videoterminál, kde jsou denně obslouženy desítky požadavků, přičemž průměrná doba rozhovoru je tři minuty. Primárně žádají o pomoc s výběrem produktu, mnohdy se ale ptají i na samotnou inovativní provozovnu,“ říká Alza.
Společnost dále uvádí, že první Prodejna budoucnosti předčila očekávání a chystá se otevření druhé pobočky, která se objeví v Praze kousek od zastávky metra Budějovická.
Svůj obchod budoucnosti začal provozovat také Amazon. Jak Amazon Go vypadá a funguje, se můžete podívat v naší reportáži.
Alza a její prodejna budoucnosti v Praze na Flóře: