Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové inzerci by se mohl příští rok zvýšit na 20 procent z loňských zhruba 13 procent. Loni přitom firmy investovaly na Facebooku a dalších sítích kolem 2,5 miliardy korun.
S daty přišla agentura AMI Digital. „Vidíme meziroční nárůst výdajů v oblasti sociálních médií v řádu desítek procent, ale nelze to samozřejmě zobecňovat na celý trh. Na českém trhu nicméně jednoznačně dominuje Facebook, následovaný YouTube a Instagramem. Ostatní média jsou z pohledu reklamních výdajů okrajová,“ tvrdí ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Zatímco dříve na Facebooku inzerovaly společnosti cílící spíš na masový trh, v současnosti jde o průřez všemi kategoriemi a obory. Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, FMCG firmy, obchodní řetězce, online služby nebo vývojáři her.
Objem internetové reklamy v Česku se loni podle odhadů SPIR přiblížil 20 miliardám korun. Do roku 2020 se očekává, že se objem internetové inzerce přiblíží té televizní. Výrazný podíl na tom mají mít právě sociální média.