Hlavní navigace

Řešení je asi na světě. Platební brány se budou připojovat rovnou do systému EET

Jan Beránek

„Finanční správě budeme, alespoň v úvodní fázi, k evidenci předávat všechny platby, které přes GoPay přijmete. Ke každé platbě zároveň zašleme platícímu zákazníkovi prostřednictvím e-mailu o stavu platby „účtenku“ s fiskálním identifikačním kódem (FIK), provozovnou a dalšími údaji, které jsou z pohledu zákona o EET vyžadovány,“ popisuje své řešení platební brána GoPay.  

Postupně se přidávají další služby. „Většina provozovatelů menších e-shopů raději platbu kartou zruší, než aby přijala EET a s ní i další povinnosti a náklady. My víme, že třetina zákazníků našich klientů z řad provozovatelů internetových obchodů volí právě tuto platební metodu, a tak svým stávajícím i potenciálním klientům doporučujeme zachovat možnost online placení,“ říká šéf firmy ComGate Payments Nikolaj Šťáhlavský.

Podle serveru Podnikatel.cz chce jako GoPay problém vyřešit i platební brána ThePay. „Řešíme to obdobně. Ono není moc jiných variant, jak to řešit jinak a zároveň plně uspokojit požadavky zákona a přitom zajistit klientovi patřičný komfort. Aplikaci, která vyřeší za naše klienty všechny úkony s EET spojené, připravujeme a v termínu ji spustíme,“ tvrdí šéf systému ThePay Daniel Havel.

A poprat se s povinností, která na e-shopy dopadne prvního března, chce i platební brána PayU. Ta má podle Podnikatele připraveny tři scénáře. „Tyto scénáře se nyní vyhodnocují, výběr vhodného scénáře by měl být potvrzen v první polovině února,“ potvrdila pro Podnikatel.cz Anna Pawlikowska ze zákaznického servisu PayU. Globální PayPal se zatím tuzemským EET nezabývá. 

Našli jste v článku chybu?