Hlavní navigace

Rozhlasová stanice Vltava dostala multimediální studio s Full HD kamerami

3. 12. 2021

Sdílet

Studio Českého rozhlasu Vltava Autor: Tomáš Vodňanský, Český rozhlas

Český rozhlas dokončil kompletní rekonstrukci vysílacího studia kulturní stanice Vltava na pražských Vinohradech. Autorkou interiérové proměny je architektka Marcela Steinbachová z ateliéru Skupina. Studio poslouží také ke streamování rozhovorů a koncertů. Zároveň byla vylepšena prostorová akustika a původní studio z roku 2000 tak dostalo vyhovující technickou i estetickou podobu. 

Nově nainstalované Full HD kamery nabídnou kvalitnější obraz při pohledu do studia, který Český rozhlas nabízí coby nadstavbu k poslechu. „Jsem rád, že vysílací studio Českého rozhlasu Vltava prošlo potřebnou modernizací, která povede ke zlepšení audiovizuálního vysílání stanice. Zrekonstruované studio nyní díky zmodernizované akustice nabízí špičkový poslech živých koncertů i pořadů,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.  

Návrh studia je originální velkoplošným podsvícením. Dvě stěny místnosti jsou podloženy LED pásky. Vzniká tak rozsáhlá plocha, pro kterou lze naprogramovat mnoho světelných motivů – statických nebo dynamických, jednobarevných nebo vícebarevných, či s volitelnou grafikou. Interiér je laděný do neutrální tmavě šedé barvy. Studio je obloženo dřevěnými perforovanými panely z překližky mořených do světle šedé. Součástí studia je také nový stůl pro vysílání diskusí. 

„Je elegantní, designové, originální. Díky hře světel z něj můžete vytvořit malý koncertní sál i prostor pro intimní rozhovor. Myslím, že si Vltava přesně takové studio zaslouží a že i díky obrazům z něj nám budou moc být naši posluchači zase o něco blíž,“ doplnila šéfredaktorka stanice Český rozhlas Vltava Jaroslava Haladová.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).