Seznam se snaží postupně odpoutat od čistě na reklamě založeného modelu a proměnit se v platformu, která propojuje uživatele, placený obsah médií a nové AI funkce, aby dokázal ustát rostoucí tlak sociálních sítí, globální konkurence amerických gigantů a generativní umělé inteligence na tradiční obchodní modely. Nakonec vždycky přežije ten, kdo se dokáže přizpůsobit měnící se situaci – ať už jde o rozšíření internetu, sociálních sítí nebo nástup AI.
Tak což o to platit, ale seznam nemá absolutně nic kvalitního za co bych byl ochoten platit. Jedou na kvantitu a ne kvalitu.
Jen to potvrzuje mou doměnku, že seznam ztrácí prachy, kde může, pač transformace na mediální firmu nevyšla.
Dávám seznamu 10 let.
U své terestrické licence pro Seznam.TV se taky nejdřív kasali, jak mají miliony diváků na Streamu a že jim to bohatě stačí na naplnění jednoho lineárního programu. :-)
A dnes?
18:05 Věřte nevěřte (23)
19:10 Vražedná čísla V (10)
20:10 Chlapci a chlapi (2)
21:25 Chlapci a chlapi (3)
22:40 Černí baroni
Takže ze Streamu na svém lineárním programu v hlavním vysílacím čase nemají nic. :-)
Dnešní podoba je taková xtá kopie Barrandova, Joj Family apod., tedy vcelku zbytečná, ostatně sledovanost odpovídá obsahu.
Mimochodem, zrovna v případě Seznamu to bude dost na bednu.
Protože - a samozřejmě, nic proti placenému obsahu, pokud je kvalitní, a čtenáři mají zájem platit za jeho čtení.
Jenomže, zrovna v případě Seznamu a jeho předlouhého seznamu odkazů na články (z jiných zdrojů) na jeho titulní stránce.
Tak aby čtenář klikal v případě zájmů na tyto odkazy a místo obsahu se mu tam objevovalo ve větší míře "článek je placený, v případě zájmu...atd.." to se dá čekat, že to brzy dost velkou řadu návštěvníků Seznamu otráví...
18. 11. 2025, 20:09 editováno autorem komentáře
No nechci být nechtěným prorokem, ale novou generaci neosloví (protože tam už jsou páprdové) a stará generace je zvyklá neplatit. Zkusme zpoplatnit třeba email na celý život. Mileniálové se tam nikdy neregistrují, protože to nic neumí a my páprdové prostě zamáčkneme slzu. A tak to bude služba od služby.