Hlavní navigace

Výpadky sítě UPC/Vodafonu v Evropě způsobila ochrana před DDoS [AKTUALIZOVÁNO]

Sdílet

David Slížek 30. 4. 2020
  • Aktualizace 30. 4. 9:10 – na konec zprávy jsme doplnili informace o příčinách výpadku

Masivní výpadky připojení zaznamenala v pondělí kvečeru kabelová síť bývalého operátora UPC (v Česku značku od dubna nahradil Vodafone, který loni odkoupil část evropských kabelových sítí Liberty Global). Potíže hlásili uživatelé v Německu, Polsku, Maďarsku, Švýcarsku, na Slovensku a v dalších zemích, včetně České republiky.

Výpadky začaly během odpoledne a večera a pokračovaly přes noc. Někteří zákazníci hlásí potíže i v úterý ráno. 

Podle vyjádření německého Vodafonu pro deník Bild mělo za problémy být „softwarový problém na serveru“. Slovenský mluvčí UPC zase pro server Živé.sk mluvil o "krátkodobých problémech zejména uživatelů s IPv6.

Český Vodafone v komunikaci se zákazníky zmiňuje opakované výpadky páteřních routerů. Zákazníkům, kteří mají potíže s připojením i ráno, doporučuje restart modemu: „Naši technici už situaci řeší a pracují na úplné opravě. Zkuste restartovat modem, prosím. Je možné, že už vám všechny služby budou fungovat.“

AKTUALIZACE 28. 4. 10:10 – „Náš dodavatel konektivity, společnost Liberty Global, zaznamenal výpadky mezinárodních páteřních směrovačů. Někteří zákazníci Vodafonu v Česku proto mohou mít potíže s připojením přes pevný UPC internet. Situaci v Česku už se ale podařilo vyřešit. Příčinu potíží v tuto chvíli zjišťujeme,“ odpověděl na dotaz Lupy mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec. 

AKTUALIZACE 30. 4. 9:10 – Vodafone na dotaz Lupy doplnil detailnější příčiny výpadků. „Příčinou problému byl neobvyklý provoz v síti na jednom z trhů, který platforma poskytující ochranu před DDoS útoky chybně idenfitikovala. Místo toho, aby platforma odfiltrovala pouze případný útok a uzavřela jeho zdroj, uzavřela i cesty pro běžný provoz. To způsobilo výpadky. Další detaily společnost Liberty Global nadále zjišťuje,“ napsal Ondřej Luštinec.

Našli jste v článku chybu?