Škoda Auto je jedním z největších českých investorů a exportéru do Číny a v ulicích tamních měst lze poměrně běžně narazit na vozit této značky. Čínský trh sice začal zpomalovat, což se projevilo i na letošním prvním kvartálu, kdy Škodě meziročně spadly prodeje v Číně o 19 procent a zákazníkům dodala přes 64 tisíc vozů. To však nebrání v největší asijské zemi dále investovat.
Inovační odnož automobilky Škoda Auto DigiLab oznámila, že otevřela pobočku také v Pekingu. Společně s čínskými startupy chce spolupracovat na nových projektech, a to zejména z oblastí „mobility budoucnosti, digitalizace a vývoje a realizace nových obchodních modelů.“ DigiLab vedle domovské Prahy (vzniklo v roce 2017) funguje ještě v Tel Avivu.
„Jak v Praze, tak i v Tel Avivu se oba naše DigiLaby už ve startupové komunitě pevně etablovaly. Čína je v celosvětovém měřítku jedním z inovátorů digitalizace. Pro nás je proto logické, že budujeme další odnož – Škoda Auto DigiLab China – abychom i v Číně získali přístup k důležitým technologiím budoucnosti,“ uvádí ke vstupu do Číny předseda představenstva škodovky Bernhard Maier.
V Číně je nyní v chodu několik projektů. Vzniká například služba, která umožňuje doručování zboží do zavazadlového prostoru vozu. Škoda v Číně jedná z doručovacími společnostmi na testovacím provozu. Dělá se také na akci nazvané CareDriver, která se zaměřuje na asistenci při přepravě. Proškolení řidiči mohou s auty Superb a Kodiaq mohou vozit pacienty od dveří ke dveřím.
Škoda Auto také letos v Číně uspořádala první hackathon, kterého se zúčastnilo 88 lidí. Řešila se chytrá mobilita.