Mediální skupina Prima představila novou strukturu vedení. Rozdělí se na pět produktových oblastí: televize, VOD služby, rádia, digitální platformy a distribuce.
„Umožní nám to urychlit rozhodovací procesy a lépe se soustředit na rozvoj našich pěti produktových segmentů,“ uvedl generální ředitel Marek Singer. Každý produktový segment má svého manažera, který se zodpovídá představenstvu. „Budeme nyní pohotověji reagovat na neustále se měnící preference diváků a posluchačů,“ věří Marek Singer.
Od května se vedení skupiny Prima rozšíří o Jana Maxu. Dvanáct let působil v České televizi a vedl tam vývoj nových pořadů i digitální divizi. Na Primě bude mít na starosti streamovací službu Prima+. Dosavadní šéf streamingu Petr Král povede nový segment Distribuce a OTT, přičemž bude mít na starosti rozvoj produktové nabídky v oblasti IPTV.
Jan Maxa působil v letech 2012–2024 ve vedení České televize, kde od roku 2012 zastával pozici ředitele vývoje pořadů a programových formátů, od roku 2020 vedl nová média a od roku 2023 divizi digitálních služeb. V letech 2011–2013 zavedl v ČT producentský systém řízení vlastní tvorby. Řídil týmy kreativních producentů a dramaturgů, producentsky vedl mezinárodní koprodukce jako Jan Hus nebo Marie Terezie a od roku 2020 řídil oblast nových médií s důrazem na technologickou i obsahovou modernizaci. Předtím působil v televizi Nova a ve skupině CME, kde implementoval producentský systém v několika zemích, a pracoval jako obchodní ředitel ve společnosti Avion Postproduction a výkonný ředitel české pobočky vydavatelství Hachette Filipacchi. Má zkušenosti z oboru IT, poradenství a je také aktivním hudebníkem – hrál mimo jiné v kapelách Vltava nebo Zuby nehty.
Petr Král se v online světě pohybuje téměř tři desetiletí. Více než osm let působil jako ředitel vývoje produktů v Seznam.cz. Téměř tři roky vedl digitální aktivity TV Nova a stál u obnovení platformy Voyo. V mediální skupině Czech News Center zastával roli ředitele placeného obsahu, kde se věnoval strategii a konsolidaci prémiového obsahu. Na Primě působí od září loňského roku. Nově se posouvá na pozici vedoucího segmentu Operátoři a OTT. Mezi své zájmy řadí scenáristiku a filmovou produkci.
Nová struktura skupiny Prima
Produktová oblast Televize: Zahrnuje všechny televizní kanály skupiny Prima na českém a slovenském trhu i mediálně zastupované Media Clubem. Tento segment vede Alex Ruzek, programová ředitelka televizí Prima. Za obchod zodpovídá Ladislav Dianiška, obchodní ředitel televizní divize Media Clubu.
Produktová oblast Prima+: Vedení tohoto segmentu se ujme od 1. května Jan Maxa, nový ředitel pro VOD segment skupiny Prima. Technologický rozvoj platformy a obchod má na starosti Hung Nguyen, komerční ředitel online rozvoje skupiny Prima.
„Honza Maxa na Primu přináší dlouholeté zkušenosti z tvorby obsahu i digitálních médií. Jeho úkolem bude pokračovat v rozšiřování nabídky platformy, zejména v oblasti originální tvorby, která je u diváků nesmírně populární a přináší nám nové předplatitele,“ doplňuje Marek Singer.
„Chci investovat do nových formátů a žánrů, ale také přinášet inovace prostřednictvím projektů, jako byli například Zrádci – Prima+ by měla být první volbou pro každou českou rodinu, která hledá kvalitní zábavu,“ nastínil svou vizi Jan Maxa.
Produktová oblast Rádio: Zahrnuje všechny rádiové stanice patřící do skupiny Prima i obchodované Media Clubem. Tento tým vede a za obchod zodpovídá Martin Kašpárek, obchodní ředitel divize rádií Media Clubu.
Produktová oblast Digital Media: Spojuje online aktivity, včetně zpravodajského portálu a TV stanice CNN Prima News a lifestylových webů skupiny Prima i portálů zastupovaných Media Clubem. Tento segment je v rukou Martina Švehláka, ředitele zpravodajství a publicistiky skupiny Prima, a Hunga Nguyena, komerčního ředitele online rozvoje skupiny Prima.
Produktová oblast Distribuce & OTT: Tento segment se soustředí na rozvoj IPTV a OTT produktů skupiny Prima. Do jeho čela se posouvá Petr Král. „Věřím, že Petr nám pomůže nadefinovat konkurenceschopnou propozici pro skupinu Prima v náročném a rychle se vyvíjejícím prostředí operátorů internetových televizí,“ vysvětluje Marek Singer.