Hlavní navigace

Slovenské HbbTV aplikace od Markízy využívá více než šedesát procent diváků

Jan Brychta

Slovenská televizní skupina Markíza a vývojářská společnost Hybrid společně zrealizovali první výzkum u majitelů chytrých televizorů připojených k internetu, který mimo jiné ukázal, kolik diváků na Slovensku průměrně sleduje televizní obrazovku. 63 procent dotázaných odpovědělo, že aktivně využívá službu červeného tlačítka ke sledování videoarchivu Markízy. Pouze devět procent lidí odpovědělo, že neví, že něco takového mohou dělat.

Reálně sledujeme přesun diváků z klasického lineárního vysílání na nové formy šíření našeho programu, ať už je to služba Markíza + 1, anebo sledování programu skrze online platformy. Proto vnímám i HbbTV jako další růstový a plnohodnotný kanál šíření kvalitního lokalizovaného obsahu, říká Juraj Maťuš, ředitel centra reklamy skupiny Markíza.

Dotazované domácnosti uvedly, že televizi sleduje průměrně 2,22 diváků. Dále pak vyšlo najevo, že pouze 21 procent diváků sledovalo televizní obrazovku o samotě a 40 procent dotázaných diváků dokonce uvedlo, že kampaň vidělo ve společnosti tří a více lidí.

Dotazování potvrdilo fakt, že televizní obrazovka je vysoce sdílená napříč domácností. Přestože HbbTV je ryze digitální formát, kde se například obchoduje na bázi CPT, je třeba si uvědomit, že oproti PC, mobilu nebo tabletu se červené tlačítko zobrazí více lidem. Pro porovnání například v ČR je to 2,06 diváků, vysvětluje Lukáš Hnilička, CEO Hybridu.

Výzkum ukázal, že průměrná dotazovaná domácnost vlastní 2,16 televizoru. Takřka třetina (31 procent) dotazovaných diváků odpověděla, že vlastní tři a více televizorů.

Našli jste v článku chybu?