Hlavní navigace

Streamovací divize Warner Bros. Discovery už je zisková

9. 11. 2023

Sdílet

Rod draka (House of the Dragon), seriál HBO Max Autor: Warner Bros. Discovery

Na konci třetího čtvrtletí si streamovací služby společnosti Warner Bros. Discovery předplácelo 95,1 milionu zákazníků. Oproti předchozímu čtvrtletí je to pokles o 700 tisíc klientů.

Společnost to vysvětluje mimo jiné květnovým startem streamovací služby Max v USA, která kombinuje nabídku HBO Max a Discovery. Předplatitelé, kteří si předtím platili přístup na samostatnou službu Discovery+, nyní tyto účty ruší a používají už jenom Max.

HBO Max se v Česku změní na Max na jaře 2024 Přečtěte si také:

HBO Max se v Česku změní na Max na jaře 2024

Dalšími faktory, které přispěly k odlivu předplatitelů, byly slabší nabídka původního obsahu a odložení premiér některých pořadů v důsledku stávky scénáristů.  

Divize přímých služeb pro zákazníky, která zahrnuje streamovací služby, však ve třetím čtvrtletí dosáhla zisku 111 milionů dolarů. Loni ve stejnou dobu byla ve ztrátě 634 milionů dolarů.

Příjmy ze streamingu meziročně vzrostly o 5 % na 2,4 miliardy dolarů, především kvůli zdražování předplatného. Ke zvýšení výnosů přispěl také zájem inzerentů o umisťování kampaní v levnějších tarifech s reklamou. 

Nejnovějším přírůstkem ve streamovací nabídce je zpravodajský obsah pod značkou CNN Max. Tato funkce je v USA v provozu od října, podle prvních statistik má výrazně mladší publikum než klasické vysílání CNN. V průměru je divákům CNN Max téměř o dvacet let méně než těm, kteří sledují lineární televizi.

V rámci prezentace čtvrtletních hospodářských výsledků dále zaznělo, že letní hit Barbie se stal nejvýdělečnějším filmem v historii Warner Bros. Celosvětové tržby dosáhly téměř 1,5 miliardy dolarů.

Celkově společnost oznámila tržby za třetí čtvrtletí ve výši 9,98 miliardy dolarů. Hospodaření celé firmy skončilo ztrátou ve výši 417 milionů dolarů. Akcie firmy v reakci na zveřejnění výsledků oslabily o 19 %.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).