Ten prispevek je naprosty nesmysl.
Jak ziskat data z databaze o buk a bpuk kdyz nejdou databaze nebo napojeni na db dodavatele karet( ano opove to nemusi provozovat sami). Ty kody nejde nijak odvodit. Je treba mit nekde jejich db.
Jak chcete někde neco zmenit napr. I tu simkartu kdyz vam nefunguje poradne ani provisioning zakosu? Rucni konfiguraci ústředen a registru? To zpusobi takový bordel ze je lepsi nechat zákazníka co nechce pockat jit pryc a nebo nechat si dat pokutu od CTU.
Mobilni a fixni site maji z principu funkce centralizovane rizeni. Nevim co cekate.
Reverzni engineering odblokovacich kodu brigadnikem na pobocce?
Všichni samozřejmě víme, o kom se mluví. Ano, ten slavný Branimir Marić, který od roku 2016 systematicky ničí IT v T-mobile. Z perfektní atmosféry udělal dusno, nechal odejít nejschopnější lidi a z robustních systémů udělal garážová řešení bez redundance za cenu maximálních úspor. Bravo Braňo, plácáme tě po zádech, tak jak to máš rád!
Normální přístup je takový, že si buď vygenerujete v okamžiku aktivace 2FA záložní kódy, které máte bezpečně uchované právě pro případ, že generátor 2FA nemůžete použít. Nebo těch druhých faktorů máte více a pokud vám nefunguje generování OTP, necháte si ho třeba zaslat na mobil. Což samozřejmě nebude fungovat, pokud máte generátor OTP v mobilu a nemáte zazálohovaný klíč, a SMS si necháte zasílat na stejný mobil – pak při nefunkčnosti mobilu nebo jeho ztrátě budete nahraný.
PayPal generování záložních kódů nepodporuje, ale můžete si tam nastavit číslo pro zaslání SMS s 2. faktorem (což samozřejmě bezpečnost celého 2FA snižuje, SMS není dobrý kanál pro 2FS).
Tak v TM už se vyšetřuje, kdo pouští informace na Lupu. To mne ani nepřekvapilo, protože ty informace jsou samozřejmě pro firmu nepříjemné. Tedy nepříjemné hlavně pro pár lidí, kterých se to dotklo.
Nicméně, kdo sleduje diskusi, tak si všiml, kolik palců dostali moje příspěvky. No a od koho? Od lidí, co vědí, jak to bohužel ve firmě v IT teď chodí. Od bývalých, ale také současných zaměstnanců.
Stalo se tedy jen to, že pravda je venku. Je tu hlas od lidí, kteří nemají chuť firmu potopit, jenom vidí, že je něco špatně, a to delší dobu. Jenže s tím také nemůžou nic dělat, můžou leda odejít, což už někteří udělali. Ti, co zůstali, musí nést následky vašich špatných rozhodnutí a udržet to alespoň při životě, co to jde.
Jistě, pár kritických příspěvků od anonyma možná ničemu nepomůže. Možná ne, možná se vůbec nic nezmění, a bude se pokračovat ve starých kolejích. Zatím jede vyšetřování, to určitě náladu mužstva zlepší a utuží morálku. A bude se dít i něco jiného? Kdo je součástí problému, nemůže být součástí jeho řešení!
I tak to mělo smysl napsat. Je to úleva napsat pravdu a také si jí přečíst!
Hezké čtení, Branimire!
A jak to udelate kdyz k tomu pristupu do banky potrebujete OTP z mobilni aplikace ? ;-). Me se ted realne stalo, ze jsem se skoro mesic nemohl dostat k memu paypal uctu. Mel jsem aktivovane 2FA pres google authenticator a nejakym rizenim osudu se to dostalo do stavu kdy kody generovane na mobilu nebyly akceptovany serverem paypalu a protoze byla korona, nebylo se mozne dovolat na customer care, na webu umi resit jen zapomenute heslo, na chatu jsem chytil vzdycky nejakeho specialistu co netusil ze maji podporu 2FA. Navic obcas "architekti" reseni jsou na pest, napriklad komercni banka pro aktivaci jejich prihlasovaci aplikace vyzaduje bud navstevu pobocky nebo najit bankomat.
Není třeba vyvracet co píšete, protože vážné chyby v enterprise systémech jsou a budou i nadále. Tady si ovšem naběhli na vidle úplně sami a budete mi muset věřit, že informace mám a nejsou to spekulace.
Český IT rybník je malý, informace se šíří tedy rychle. Nebudu dál sypat na web další detailní informace, je zjevné podle reakcí na můj první příspěvek, že to tady čtou interní lidé, kteří ví která bije. Což je na druhou stranu i dobře, protože si teď můžou přečíst od prostého lidu, veřejné tajemství, že interní IT od jistých časů nabralo špatný kurz. A růžoví už vědí.
A víme to jistě, že to nebyla nějaká RAID50/60 ve dvou lokalitách? Víte co vidím 2x do roka? Že vám to leží, máte v to v HA, vaši lidi dělají všechno dobře a jeden známý vendor vám napíše, že tam máte vyměnit kartu a že budou analyzovat, to uděláte a nic, pak se mění procesorová karta (to pomůže) na boxu za 11 milionu a po měsíci ten slavný vendor napíše, že nic neodhalil a ono se to stane podruhé a zase nezafunguje HA. Výrobce "neví", a vy zase nejedete a v diskuzi na Novinkach vam pisou, ze mate id_ioty ajtaky, protože normální clovek zálohuje, vsak oni kazdou dovolenou na DVD. Tak jasne, gold certifikace, tak budou delat zpetny engennering FW karty vyrobce, co ma 40% trhu.
Tak snad se dozvíme, co se stalo, to je doba, že už to skoro vypadá, že přišli o nejaký data při pokusu to nahodit.
Šetřilo se skoro úplně všude. Na hardware, smlouvách, lidech a hlavně na rozumných řešeních. Zjednodušeně, diskové pole můžete postavit tak, že do škatule nacpete plno disků a věříte, že se nic nestane, i když vás vlastní lidé varují. Nebo to postavíte redundantně i přes více lokalit a prežijete, i když vám shoří datacentrum v jedné lokalitě, případně se objeví nějaká závada. TM těch datacenter má víc, ale v rámci šetření se postavila ta varianta krabice s disky a velké IT systémy běží v podstatě nad jednou krabicí s disky.
Prostě vyhrála varianta naleštěného garážového řešení, protože je to levnější a v powerpointu pak máte vyšší cifry v kolonce úspory.
Když se to pak spojí s tím, jaká atmosféra je v místním IT, tak věřím, že někteří dokonce "přivítali", že se tohle stalo a odhalilo se to naplno i do vnějšího světa.
Žádný hacker, ale jak píše někdo nahoře, opravdu rozbité diskové pole. Pole za to může jen zčásti.
JE tam v nejvyšším vedení žába na prameni, resp. nekompletní osoba, která v rámci šetření a plněni šetřicich plánů dostala IT systémy až do takovéhoto stavu. Hýčká si tam navíc vlastní přikyvovače, co mu odkývou i takovéto zběsilé nesmysly. Schopní lidé za něco takového nést zodpovědnost nechtěli, takže to časem zabalili.
Ten průser se prostě musel stát, byla to jen otázka času. Snad se z toho poučí a podaří se vyčistit to toxické prostředí, které se tam podařilo importovat.
To vám TADY ale nemůže nikdo udělat, simka je T-Mobile. Na nějaké jejich pobočce jste se neptal, jestli to náhodou nejde udělat lokálně, bez kontaktu s centrálou?
Mimochodem, první FB status T-Mobile o potížích (první odkaz v aktualitě ) je nedostupný, asi byl T-M smazán...
1. 7. 2020, 15:33 editováno autorem komentáře
Pokud měním mobil, tak je to v pohodě, to se dá ošetřit. Problém je když chcípne, protože i přihlašování do bankovnictví je ověřované přes appku takže s chcíplým mobilem se ani nedostanu do bankovnictví. Jinak já neříkám že ověřování přes appku je špatně, jenom říkám, že i ověřovací SMS tady pořád mojí své místo.
Ano, ovšem i to není zcela obvyklé, aby měl člověk hned 2x PC nebo 2x NB, případně 1x PC a 1x NB, a mohl tedy plynule přejít k jinému stroji.
I tak si ale vybavuji, že když jsem měnil telefon, tak stačilo v internetovém bankovnictví provést aktivaci pro ten nový a za pár minut bylo vše hotovo, tj. pokud mně zdechne mobil, tak vytáhnu záložní (nebo nějaký koupím) a na něho si to aktivuji.
Nektere SMS konektory do TM nejely, cely den od rana asi do sedmi vecer. Jine ale ano. Zalezelo zrejme jak moc primo ke core pristupuji. Nejzabavnejsi ale bylo, ze pres jeden konektor poskytovany TM odchazely SMS do ostatnich siti, ale do TM ne.
30. 6. 2020, 23:37 editováno autorem komentáře