Hlavní navigace

T-Mobile: nedělního protestu na Letné se zúčastnilo více než 283 tisíc lidí

24. 6. 2019

Sdílet

Mobilní sítě - anténa - BTS Autor: Depositphotos

T-Mobile zpřesnil své původní odhady (okolo 258 tisíc lidí) ohledně účasti na včerejších protestech na Letné. Z anonymizovaných lokalizačních dat ze sítě operátora přepočtených na celou populaci vyplývá, že se včera na Letné od 16:30 do 19 hodin sešlo více než 283 tisíc lidí.

Datoví analytici pracovali s počtem mobilních telefonů v populaci, podílem na trhu mezi operátory a řadou dalších parametrů. Operátor hodnotil anonymizovaná lokalizační data z mobilní telekomunikační sítě v časovém úseku od 16:30 do 18 hodin, která následně přepočítal na celou populaci. Dle dat se na pražské Letné sešlo více než 258 000 lidí.

Během příprav samotného měření se operátor nejprve zaměřil na analýzu samotné lokality a běžného provozu v místě. Stanovil předpokládané území, kde se účastníci akce budou vyskytovat a na základě toho určil vysílače, které toto území pokrývají signálem a zároveň nemají výrazný překryv do jiných vzdálenějších oblastí.

Následně se datoví analytici T-Mobile seznámili s běžným provozem v dané lokalitě. „V případě demonstrace na Letné jsme analyzovali několik předchozích nedělních odpoledne a podvečerů. Zvolili jsme takové referenční neděle, které nejsou ovlivněné nějakou jinou mimořádnou akcí, jako je například fotbalové utkání, nebo státní svátek a podobně. Tyto dny by nám běžný provoz zkreslily. Při očišťování dat vždy zohledňujeme i počasí a nepracujeme s daty, kdy bylo extrémně špatné počasí,“ vysvětlil Petr Švec, datový analytik operátora. Výsledné hodnoty následně analytici přepočítali na celou populaci, vycházeli přitom z podílu T-Mobile na českém trhu mobilních operátorů.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).