Hlavní navigace

Televize Barrandov dostala pokutu za Soukupův pořad Moje zprávy

Sdílet

Filip Rožánek 19. 12. 2019

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání uložila televizi Barrandov pokutu ve výši 200 tisíc korun. Důvodem jsou dvě březnová a dubnová vydání pořadu Moje zprávy, v němž spolumajitel a ředitel televize Jaromír Soukup komentuje veřejné dění.

Podle usnesení rady porušila stanice vysílací zákon v příspěvcích o společnosti JCDecaux, která prodává reklamu na zastávkách městské dopravy a dalších venkovních plochách. „Příspěvky obsahovaly tvrzení ohledně podnikatelské činnosti JCDecaux a probíhajícího trestního řízení, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně,“ sdělila rada.

„Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Neposkytl tedy objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ dodal úřad v rozhodnutí o pokutě.

Televize Barrandov se proti uložené pokutě může bránit u Městského soudu v Praze.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 12. 2019 18:55

    bez přezdívky

    Kecáš nesmysly. Brexit a výsledek britských voleb se nadále rozebírá každým dnem, dnes byl na ČT24 i živý přenos královniny řeči v parlamentu. Takže žádné rozpačité a zoufalé ticho není, to jen někteří plkalové tvrdí.
    Kdykoliv vidím, že někdo používá mainstream jako nálepku, bývá to věřící zabedněnec, který ani neví, o čem ten mainstream vlastně informuje, protože čte a poslouchá jen ta správná "nezávislá" média. Mimochodem Barrandov se Brexitu a britským volbám věnoval jak, když nemá ani zpravodaje? :-)

  • 19. 12. 2019 18:48

    bez přezdívky

    Máme (sice prý) demokracii, ale běda, když někdo publikuje něco, co se mainstreamu nehodí do krámu. A pokud jde o vyváženost: TV Barrandov říká něco úplně jiného, než ČT, takže u mne v pořádku, Barrandov je na jedné misce imaginárních vah, ČT na druhé, jenže špatně je to, že ta Barrandovská miska začíná mít větší váhu. Nevím, jak vy, ale já se dost bavil, jak na mainstreamu zavládlo rozpačité ticho, když se zveřejnily výsledky voleb v Británii. Před tím byla Británie na zpravodajském výsluní prakticky neustále, dnes je rozpačité a zoufalé ticho po pěšině, protože redaktorům došlo, že jsou za blbce a teď nevědí kudy kam a co (ne)říkat, aby to od věrchušky pro ně nemělo vážné následky.

    19. 12. 2019, 18:49 editováno autorem komentáře

  • 20. 12. 2019 1:32

    bez přezdívky

    "ale běda, když někdo publikuje něco, co se mainstreamu nehodí do krámu"

    Neexistuji zadna "mainstream" ani "alternativni" media. Existuji pouze media kde se dela remeslo jmenem zurnalistika a zbytek, ktery nestoji za rec. Zurnalistika je remeslo s danymi pravidly, jako treba ze "kazda zprava musi byt overena ze dvou na sobe nezavislych zdroju" pricemz "pokud je zdrojem zpravy vladni nebo samospravny urad, zprava je povazovana za duveryhodnou a dale se neoveruje", atd.

  • 29. 12. 2019 10:35

    bez přezdívky

    Jak jako jiná pravda?? Co to je za kecy?? Pravda je vždy jen jedna. Ne dvě nebo tři. Jedna. A každá televize má tu povinnost informovat objektivně a nestranně. Což TV Barrandov zjevně nedělá. A názory? Ano, názor může říct kdokoliv, ale pak se ten pořad musí označit, že se jedná o názor jednoho člověka a ne se tvářit jako objektivní zpravodajský servis. A hlavně, nezapomeňme, že Češi mají v mentalitě věřit pohádkám, viz nástup komunismu který vzešel z voleb. Tak aby se historie neopakovala. My k tomu máme sklony, bohužel. Víc než jakýkoli jiný národ.

    29. 12. 2019, 10:36 editováno autorem komentáře