Hlavní navigace

Tržby Kiwi.com vloni narostly na 31 miliard, firma má dál růst i díky Číně

Sdílet

Jan Sedlák 1. 3. 2019

Brněnská společnost Kiwi.com v loňském roce opět výrazně rostla. David Petrovič z Kiwi na konferenci Innovation in Aviation uvedl, že tržby v roce 2018 vyrostly na 30,9 miliardy korun, v roce 2017 přitom byly na 18,2 miliardy korun. Informaci zaznamenal týdeník Euro.

Kiwi prozatím neuvedlo, jaký bude loňský zisk. Ten se každopádně přes rostoucí výnosy snižuje. V roce 2017 činil 78 milionů korun, což byl meziroční pokles o 14 procent.

Společnost očekává, že nadále bude tržby navyšovat s tím, jak se dostává na nové trhy. Zakladatel Kiwi Oliver Dlouhý v Číně podepsal dohodu s tamní leteckou společností Spring Airlines, díky čemuž se dostane k novým destinacím největšího soukromého low-costu v zemi.

Brněnský podnik rovněž navázal spolupráci s čínskou firmou Tongcheng-Elong poskytující například cestovní rezervace. Podle informací Lupy také Kiwi sonduje možnosti otevření kanceláří v Shenzhenu.

Kiwi stejně tak koncem loňského roku získalo menšinový podíl v izraelské firmě AeroCRS. Díky tomu je možné získat nové letové kombinace.

O Kiwi se zároveň také mluví jako o společnosti, která by brzy mohla najít nového majitele. V polovině loňského roku se podle neoficiálních informací hodnota firmy pohybovala nad 400 miliony eur.

O společnosti Kiwi.com jsme v říjnu 2018 mluvili se šéfem IT Davidem Pavlíkem. Celý rozhovor si můžete pustit zde:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 3. 2019 15:13

    bez přezdívky

    Jen chci podotknout, že tu matete lidi... Nejsou to tržby, ale zprostředkované platby. FIrma Kiwi nic nenakoupila, pouze zprostředkovala nákup letenek..

  • 3. 3. 2019 12:33

    Radek Zajíc

    Ve výroční zprávě za rok 2017 se skutečně jedná o tržby. Jiná věc je, že marže mezi prodejem a nákupem byla v roce 2017 na úrovni 645 mil. Kč, tedy cca. 3,5 %. Osobní náklady byly 466 mio., průměrná hrubá mzda 32 800 Kč na hlavu. K tomu finanční výsledek hospodaření -97 mio. Stačí menší výkyv v nákladech a firma je ztrátová, nebo rychle klesne zisk.

    Cesta k větším ziskům je tedy jediná: zvětšit svůj podíl na trhu zprostředkování služeb, a z hodně malých kapek naplnit rybník.

  • 2. 3. 2019 18:58

    bez přezdívky

    Mám pocit, že klienti platí přímo Kiwi, a ten pak platí letenky dál"ze svého". Tedy letenky nakoupí a prodá s nějakou marží ( ikdyž v obráceném pořadí), jako tržby to lze tak asi označit..