Vlákno názorů k článku
Uber nesmí v Brně jezdit, krajský soud uznal, že firma podniká nelegálně od Pavel - Rozhodnutí Krajského soudu chápu, na druhou stranu si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2017 17:08

    Pavel (neregistrovaný)

    Rozhodnutí Krajského soudu chápu, na druhou stranu si myslím, že zákon sám o sobě je špatný. Česko by si mělo vzít příklad z návrhu změny zákona slovenské SaS, aby byly omezeny povinnosti řidičů taxislužby, které jsou v současné době pro normálního člověka neúnosné, na taxametr a platný ceník vyvěšený v autě. Konečně to někoho napadlo - proč trestat sdílenou ekonomiku, když můžeme tu dosavadní té sdílené přizpůsobit a udělat krok ke svobodě podnikání?

  • 19. 4. 2017 11:42

    dino

    Jaká sdílená ekonomika? V rámci individuální automobilové přepravy je sdílená ekonomika třeba spolujízda (jedu z A do B a někdo chce též, tak ho vezmu) či carsharing (používám s někým auto na střídačku). To, že mě svým autem za úplatu svezete z A do B, přičemž A i B jsou Vám u zadele a všímáte si jich jen proto, že já jako zákazník chtěl právě z A do B... Když mi pekař upeče chleba, "sdílel" se mnou svou pec?

    Nebo stručněji, šířit tu absurdní představu spojení Uberu (tak, jak reálně funguje, ne jak se (možná) prezentuje) a sdílené ekonomiky znamená sdílenou ekonomiku ztotožnit s ekonomikou jako takovou.

  • 19. 4. 2017 12:15

    Jay Kay

    Sdílená ekonomika v tomto smyslu: Mám auto, které potřebuju, ale nevytížím ho na 100 %. Cizímu člověku ho půjčit nechci, tak obětuju čas a jezdím a vozím lidi, abych si snížil náklady na provoz auta. Komu se to nelíbí, ať si zavolá taxíka, nevidím v tom problém...

  • 19. 4. 2017 15:10

    Karel (neregistrovaný)

    Mám počítač, který nevytížím na 100%. Cizímu člověku ho půjčit nechci, tak obětuji 8 hodin denně a programuji pro firmy, abych si snížil náklady na provoz domácnosti.

    Hele, já si vážně myslím, že tohle je naprosto běžná ekonomika a říká se tomu práce na zakázku. Vy vozíte lidi za peníze někam, kam sám nepotřebujete. Sdílená ekonomika je o tom, že potřebujete dnes večer jet z Prahy do Ostravy a hledáte, zda by se někdo nechtěl svézt s vámi. Pokud jen nabízíte, že někoho za peníze svezete někam, kam on potřebuje, tak prostě pracujete. Pokud sedíte půl dne za pokladnou v Tescu, tak nesdílíte svůj čas, ale prostě hákujete v hokně.

  • 19. 4. 2017 15:18

    krakonoš (neregistrovaný)

    Karel, dnes 15:10:
    Pokud to děláš na živnosťák, je to živnost. Pokud to děláš na smlouvu, jako zaměstnanec, je to práce a pokud to děláš jako hobby, čili bez papírů a za peníze na ruku, je to melouch.Takže ekonomika je dvojí: Ta oficiální, ze které se platí daně, zdravotní a sociální a ta šedá, ze které se neplatí nic. A když, coby nepracující důchodce, jedu na výlet, vezmu si spolucestujícího a on se se mnou podělí o náklady na cestu, tak to práce opravdu není a i o melouchu se dá hovořit jen tak tak. Jenže tohle ti na žádné škole neřeknou, i když v praxi to funguje přesně takhle.

  • 19. 4. 2017 16:26

    Jay Kay

    Tak ono je otázka, kde vede ta hranice. Je Airbnb sdílená ekonomika nebo ne?
    Asi taky záleží na intenzitě. Pokud jezdím pár hodin týdně, je to něco jiného, než full time job.
    Jo a ten příměr s počítačem trochu nesedí, schopný programátor si na nový počítač vydělá za pár hodin. Jízdou pro Uber se na nové auto nedá prakticky vydělat, je to opravdu jen o snížení nákladů na něj.

  • 19. 4. 2017 15:11

    krakonoš (neregistrovaný)

    Jay Kay:
    Bingo! Přesně o tomhle to je. A komu se to nelíbí, ať nám p...l políbí! Před chvilkou jsem absolvoval zajímavý hovor: Známého (podvodnikatele) z vedlejšího baráku chytli včera policajti, dali mu dýchnout a naměřili 0,8 promile, takže dostal pokutu a řidičák má v čistírně, jenže potřebuje jezdit. Takže od zítřka mám bezva melouch; budu mu dělat šoféra. Dostanu za každý den tři stovky na ruku, (za soboty, neděle a svátky 450) a jediné, co mne čeká, nasednout v osm ráno do auta odjezdit s ním potřebné, takže on si bude vyřizovat svoji agendu a já, když to bude na nějakém zajímavém místě, tu svoji. A stravenky na svačinu, oběd a odpolední káfíčko. Samozřejmě, veškeré provozní náklady jdou na jeho účet a to vozítko, co vlastní, (nějakou Audi), zvládnu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).