Hlavní navigace

Vánoce nevánoce, povánoční výprodeje jedou stejně jako ty před koncem roku

Sdílet

Jan Beránek 12. 1. 2017

První týdny povánočních výprodejů zatím ukazují, že lidé nakupují stejně jako před Vánoci a prodeje klesly o osm procent. Vyplývá to ze statistik e-shopového systému Shoptet s tím, že v porovnání s celoročním průměrem jsou prodeje o 18 procent vyšší. 

Zároveň obchodníci po Vánocích ještě přidávají do výprodejů další produkty. „Do slev se dostane přibližně o 15 % zboží více než během vánočních nákupů,“ tvrdí šéf Shoptetu Miroslav Uďan. 

„Rychle z prodejen a skladů mizí také outdoorové kamery, které jsou zlevněné na polovinu. Extrémně výhodná cena zvýšila zájem i o jinak poměrně těžko prodejné produkty, například Lumia s nepříliš podporovanými Windows se díky 50% slevě stala bestsellerem mezi telefony,“ dodává mluvčí Datartu Iva Pavlousková.

Podle Uďana plno zákazníků čeká na povánoční výprodeje s vidinou lepší ceny. "Slevy ale začínají před Vánoci a zůstávají na téměř stejné úrovni po celou dobu výprodejů. Rozdíl je opravdu jen v několika málo procentech. V případě, že máte vyhlédnutý nějaký produkt ve slevě, se ani nevyplatí na tyto výprodeje čekat. Navíc někteří obchodníci ve snaze podpořit prodeje „slevují“ z cen, které nejprve navýšili,“ říká šéf Shoptetu Uďan.

Loňský rok přinesl české e-commerce scéně další rekord a Češi na webu utratili necelých sto miliard. Statisíce objednávek přinesly starosti především dopravcům, kteří museli v některých dnech odbavovat i dvojnásobný počet zásilek, než byl dosavadní předvánoční průměr. 

ds

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.