
Česká televize byla po dobu vánočních svátků nejsledovanější ze všech tuzemských TV stanic. A to jak v rámci dne, tak i v hlavním vysílacím čase, kdy ji sledovala více než polovina diváků, která měla v danou dobu zapnutý televizor. Vyplývá to z údajů elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací zajištuje agentura Nielsen Admosphere.
Vůbec nejvyšší sledovanosti se těšila premiéra štědrovečerní pohádky Jak si nevzít princeznu, kterou dosud vidělo 3,25 milionu diváků starších čtyř let (jde o součet sledovanosti v TV a dodatečného sledování v TV a na internetu). Stala se tak nejen nejsledovanějším pořadem tohoto roku na všech televizích, ale i čtvrtou nejsledovanější štědrovečerní pohádkou od začátku měření sledovanosti v roce 1997.
Pohádka zároveň pokořila historický rekord v odložené sledovanosti na tuzemském trhu. Dodatečně si ji v průběhu dvou dnů po odvysílání pustilo 958 tisíc diváků starších čtyř let.
Celodenní podíl České televize na publiku činil 51,42 %, v hlavním vysílacím čase pak 61,71 %, což představuje druhý nejúspěšnější výsledek v prime time na Štědrý den v historii měření sledovanosti.
Následující dva sváteční dny byly nejsledovanější oba díly pohádky Anděl páně. První díl vidělo 25. prosince celkem 2,39 milionu lidí starších čtyř let, jeho pokračování si další den nenechalo ujít přes 2,03 milionu diváků. Na druhý svátek vánoční zároveň ČT dosáhla na historicky druhý nejlepší výsledek podílu na sledovanosti – v rámci celého dne i v hlavním vysílacím čase s podílem 43,86 %, respektive 45,24 %.
Kromě pohádek u diváků oba dny bodovaly také klasické filmy Jak vytrhnout velrybě stoličku, Vesničko má středisková nebo Jak dostat tatínka do polepšovny. Sledované bylo i Vánoční poselství prezidenta republiky Miloše Zemana, které jen na obrazovkách ČT sledovalo 1,05 milionu lidí z celkového počtu 1,5 milionu, kteří si jej na všech TV stanicích pustili.
Na Štědrý den opanoval program ČT1 všech deset míst nejsledovanějších pořadů, na první a druhý svátek vánoční se pak mezi desítku nejsledovanějších zařadilo devět, respektive osm, pořadů ČT. Celkový podíl na publiku činil v průběhu těchto tří dnů 46,88 % a v hlavním vysíláním čase dokonce 51,37 %, což představuje jedny z nejvyšších hodnot od počátku měření v roce 1997.