Hlavní navigace

Vodafone stahuje reklamu z webů, které šíří projevy nenávisti a falešné zprávy

Jan Beránek

Podle nových globálních pravidel by měly dezinformační weby přijít o další zdroj příjmů. Měla by z nich zmizet reklama Vodafonu. K podobnému kroku už na konci loňského roku přistoupila třeba Česká spořitelna. 

Novinka platí pro celou skupinu a nová pravidla definují pojmy jako „hate speech“ a „fake news“. Podle nich se bude Vodafone řídit při rozhodování, na jaký web nebo účet na sociální síti pustit svou reklamu. 

„Hate speech a fake news jsou fenomény, které podkopávají principy respektu a důvěry, které drží naši společnost pohromadě. Mezi základní hodnoty značky Vodafone patří rozmanitosti a inkluze. Také je pro nás velmi důležitá integrita demokratických procesů a institucí, které se fake news často snaží poškodit. Nehodláme tolerovat situaci, kdy může být naše značka spojována s tímto druhem urážlivého a škodlivého obsahu,“ tvrdí šéf Vodafonu Vittorio Colao.

Reklamu u obsahu, který nesouzní s hodnotami inzerenta, už řeší Google. Ten se musel během jara popasovat se situací, kdy se američtí operátoři Verizon a AT&T připojili ke skupině britských úředníků a obchodníků v čele s Marks and Spencer a zrušili svou reklamu na YouTube. Nelíbí se jim totiž, že jejich inzeráty byly vidět i u videí, která podporují homofobní a nenávistné aktivity.

Našli jste v článku chybu?